تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۰
روسیه، قزاقستان را به نادیده گرفتن "فعالیت روس‌هراسی" متهم کرده و چنین مسئله‌ای نگرانی‌هایی را افزایش می‌دهد که کرملین ممکن است پس از اوکراین، اقدامات مشابهی را علیه قزاقستان انجام دهد.
تشدید نگرانی‌ها از سرنوشت مشابه اوکراین برای قزاقستان
به گزارش مردم فردا،به نوشته نشریه دیلی تلگراف، ایگور کراسنوف، دادستان ارشد روسیه گفت که فعالان اوکراینی در قزاقستان به "تقویت احساسات ضد روسی" کمک می‌کنند.

وی طی صحبت با همتای قزاقستانی خود در مینسک گفت: «من مرتبا اطلاعاتی را کسب می‌کنم که سازمان‌های غیردولتی اوکراینی از فعالیت‌های روس‌هراسی در قزاقستان حمایت می‌کنند.»

به نوشته این نشریه، «کرملین به بهانه دفاع از قومیت روس به حاشیه‌ رانده‌شده و ساکن مولداوی برای توجیه جنگ خود در اوکراین استفاده کرده و در ماه آوریل، ژنرال‌های روسی نیز گفتند که ارتش‌های آن‌ها باید تا مرز مولدوای بجنگند، جایی که این قومیت روسی مورد تبعیض قرار می‌گیرند.»

با این حال مقامات دولت قزاقستان به طور علنی هرگونه گسستگی در روابط با کرملین را کم‌اهمیت جلوه داده‌اند اما شخصا نگران این موضوع هستند. حتی افراد عادی در قزاقستان نگرانند که مبادا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پس از اینکه به اهدافش در اوکراین برسد، توجه خود را به سمت این کشور (قزاقستان) معطوف کند.

قزاقستان و روسیه طولانی‌ترین مرز زمینی پیوسته جهان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و همچنین به عنوان متحدان سرسخت شناخته می‌شوند اما حمله روسیه به اوکراین این اتحاد را تا حدی شکسته است. قاسم جومارت توکایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان در ماه آوریل طی یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه از استقلال مناطق حامی روسیه در دونباس حمایت نمی‌کند، باعث شگفتی پوتین شد.
https://mardomefarda.ir/vdci.ya3ct1ar3bc2t.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین