تاریخ انتشار :شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۲
جالب است ۰
یکی از قدیمی‌ترین شایعات درباره برنامه‌های شرکت اپل، معرفی و عرضه یک موتور جستجو است که به نحوی رقیب اصلی گوگل خواهد شد. این موضوع طی اخبار و شایعات زیادی رد و تایید شده است. اما گویا حالا بیش از گذشته رنگ واقعیت به خود گرفته و احتمالا موتور جستجوی اپل به زودی معرفی خواهد شد.
رقیب سرسخت گوگل احتمالا به زودی معرفی خواهد شد
به گزارش مردم فردا،به نقل از Apple Insider، رابرت اسکابل، مشاور حوزه AR این شرکت معتقد است که اپل یک موتور جستجوی وب کاربر محور جدید مشابه گوگل راه اندازی خواهد کرد. اگرچه برخی منابع گفته بودند تا ژانویه ۲۰۲۳  شایعات مبنی بر ایجاد این موتور جستجو برای رقابت با گوگل رنگ حقیقت به خود نخواهد گرفت. اما گویا اینطور نیست.  و حالا رابرت اسکابل گفته است که به نظر وی، اپل در شرف معرفی و عرضه این موتور جستجو خواهد بود.

اسکوبل در پست توییتری خود جزئیات بیشتری ارائه نکرده است. با این حال، او می‌گوید که اطلاعات دریافتی وی تا حدی بر اساس گفتگو با منابع و بر اساس استنتاج شخصی خودش است. پیش از این، اسکوبل مدعی شده بود که این شرکت از یک عینک مبتنی بر واقعیت مجازی در WWDC22 رونمایی خواهد کرد. پیش از این نیز شاهد تلاش اپل برای جایگزینی اپلیکیشن نقشه‌محور خود به جای گوگل مپ‌ بوده‌ایم.

در نهایت این کار نیز با کنار گذاشتن نقشه‌های گوگل و جایگزینی آن با برنامه اپل مپ خود انجام شد. اما این کار نتیجه خوبی به همراه نداشت. همچنین، اپل در حال حاضر یک موتور جستجو دارد که از Siri و Spotlight پشتیبانی می‌کند. بنابراین به نظر نمی‌رسد که این شرکت در تلاش برای توسعه یک سرویس جستجوی جهانی کامل برای رقابت با موتور گوگل باشد. اگر این شرکت موتور جهانی خود را برای کاربران راه اندازی کند، ممکن است گوگل و حتی اپل درآمد زیادی را از دست بدهند.

به گفته وب سایت خبری GizChina، طبق گزارش‌های قبلی، گوگل سالانه حدود ۱۵ میلیارد دلار به اپل می‌پردازد تا موتور گوگل به صورت پیش‌فرض در iOS باقی بماند. اگر این خبر درست باشد، این معامله معادل ۱۵ تا ۲۰ درصد سود سالانه اپل در سال ۲۰۲۰ است. در آن زمان، پیشنهاد شده بود که گوگل برای جلوگیری از از دست دادن سهم خود در موتور جستجوی پیش فرض خود، به مایکروسافت که سازنده موتور بینگ است، این هزینه را بپردازد.
https://mardomefarda.ir/vdca.enok49n6i5k14.html
منبع : ترنجی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما