تاریخ انتشار :شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۸
جالب است ۰
دبیر کمیته فعالان اقتصادی مجاز گمرک گفت: ۷۵ درصد کالا‌های موجود در گمرک جزء کالا‌های اساسی هستند و ترخیص کالاها از گمرک تسهیل شده است.
۷۵ درصد کالا‌های موجود در گمرک اساسی است
به گزارش مردم فردا،ابراهیم کریمی کیا افزود: نزدیک به ۴۰ درصد کالا‌هایی که در مسیر قرمز گمرک قرار داشتند را به ۱۰ درصد کاهش دادیم که این اقدامات سبب تسهیل ترخیص کالا‌های موجود در گمرک شده است.
مسیر آبی در گمرک به این معنا است که کالاها به صورت مستقیم وارد بنگاه‌های تولیدی شوند. در مسیر سبز کالا پس از اظهار بدون بررسی فیزیکی و اسنادی به درب خروج گمرک منتقل می شود. کالاهای مسیر زرد پس از بررسی اسنادی و کنترل های درب خروج ترخیص می گردد. کالاهای مسیر قرمز علاوه بر کنترل فیزیکی، مورد بررسی کارشناسی و اسنادی کارشناس مجازی قرار می گیرد و پس از طی تشریفات درب خروج ترخیص می گردد.
او گفت: گمرک برای شرکت‌های دانش بنیان، واحد‌های تولیدی و بازرگانی که به عنوان فعالان اقتصادی مجاز شناخته شده اند، تسهیلات ویژه‌ای براساس سطح بندی‌های انجام شده ارائه می‌دهد که بیشترین آن تسهیلات ۱۸ گانه است.
دبیر کمیته فعالان اقتصادی مجاز گمرک می گوید:  ۵۳۷ شرکت دانش بنیان، تولیدی و بازرگانی به عنوان فعالان اقتصادی مجاز از این تسهیلات گمرک استفاده می‌کنند.
https://mardomefarda.ir/vdci.pa3ct1az5bc2t.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین