تاریخ انتشار :شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۳
جالب است ۰
کمپانی خودروسازی تسلا متعلق به ایلان ماسک تنها تا سه ماه دیگر از ربات انسان نمای دارای هوش مصنوعی خود به نام Optimus رونمایی خواهد کرد. ماسک در جریان حضورش در نشست اقتصادی قطر گفته است که نمونه اولیه این ربات انسان نما در ۳۰ سپتامبر پیش رو در «روز هوش مصنوعی تسلا» به نمایش گذاشته خواهد شد.
رونمایی از ربات هوشمند انسان نمای تسلا تا سه ماه دیگر
به گزارش مردم فردا،ربات آپتیموس که ساخت آن آگوست گذشته رسانه ای شد، بیش از ۱۸۰ سانتیمتر قد داشته و توانایی راه رفتن با سرعت ۸ کیلومتر در ساعت و ددلیفت کردن وزنه ای حدود ۷۰ کیلوگرمی را دارد. به ادعای ماسک، این ربات هوشمند برای انجام کارهای «خطرناک و خسته کننده» در فضای کارخانه ای و دیگر فضاها طراحی شده اگر چه رفتاری دوستانه داشته و همانند حیوان خانگی، می تواند دوست خوبی برای انسان ها باشد.

ربات آپتیموس کارهای متعددی را انجام خواده داد، از بستن پیچ به بدنه خودروها با آچار تا برداشتن کالاها در فروشگاه های اغذیه. تصاویر اولیه منتشر شده از این ربات نشان می دهند که آپتیموس بسیار شبیه ربات NS5 در فیلم علمی تخیلی آمریکایی ‘I, Robot خواهد بود که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. ماسک در نشست اقتصادی قطر که در دوحه برگزار می شود، گفته است: «امیدوارم نمونه اولیه فوق العاده ای برای نشان دادن به مردم داشته باشیم. ما تیم بسیار بااستعدادی در تسلا داریم که بسیار از نزدیک با آن ها کار می کنم تا یک نمونه اولیه ربان انسان نما را تا پایان سپتامبر داشته باشیم و فکر می کنم که داریم به آن زمان نزدیک می شویم».

ربات انسان نمای تسلا قرار است حاوی یک سیستم کامپیوتری اتوپایلوت باشد که در خودروهای الکتریکی تسلا نیز به کار گرفته شده و به این ربات امکان می دهد تا اشیاء را شناسایی کنند، اگر چه آپتیموس سنسورها و بازهای احساسی خاص خودش را خواهد داشت. دوربین های اتوپایلوت تسلا نیز در قسمت جلوی سر این ربات قرار می گیرند و تامین نیرو برای امور داخلی ربات نیز توسط کامپیوتر کاملاً خودران تسلا صورت خواهد گرفت. ماسک گفته بود که می تواند در سال ۲۰۲۲ آپتیموس را وارد تولید انبوه کرده و بخشی از بحران نیروی کار را حل نماید. وی همچنین گفته است که برخلاف ربات های قاتل، یک انسان با جثه متوسط نیز می تواند ربات ساخت تسلا را به کنترل خود درآورد و شخصیت آن با شخصیت مالک یا هر کسی که بخواهید متناسب خواهد بود.
https://mardomefarda.ir/vdcf.0d1iw6dy0giaw.html
منبع : روزیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما