تاریخ انتشار :جمعه ۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۵
جالب است ۱
رسانه‌های خبری از اولین سفر امیر قطر به مصر، بعد از محاصره این کشور توسط چهار کشور عربی خبر می‌دهند.
امیر قطر برای اولین بار از زمان محاصره به قاهره سفر می‌کند
به گزارش مردم فردا،منابع خبری عربی از سفر «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به مصر و دیدارش با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر این کشور، برای امروز (جمعه) خبر دادند.

پایگاه خبری «روسیا الیوم» به نقل از روزنامه «العربی الجدید» گزارش داد که امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر در حالی با یکدیگر دیدار می‌کنند که این سفر بن‌تمیم برای اولین بار و بعد از محاصره دوحه توسط برخی دولت‌های عربی از جمله قاهره انجام می‌شود.

این رسانه در ادامه گزارش خود درباره این سفربه نقل از منابع ناشناس تصریح کرد که امیر قطر (جمعه) به پاسخ به دعوت السیسی به قاهره خواهد رفت؛ پیش‌ از نیز امیر قطر، السیسی را برای سفر به دوحه دعوت کرده بود.

شیخ تمیم آل ثانی بنابر دعوت «پل کاگامه» رئیس‌جمهور رواندا، قرار است طی این سفر در بیست و ششمین نشست سران کشورهای مشترک المنافع که در مرکز همایش‌های این کشور در کیگالی برگزار می‌شود نیز شرکت کند.

روابط دوحه-قاهره بعد از رفع محاصره قطر و پس از نشست «العلا» که ۵ ژانویه ۲۰۲۱ با هدف تامین منافع کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و بازگرداندن قطر به روابط عادی با این کشورها برگزار شده بود، بهبود یافت. روابط قطر و مصر در چند ماه اخیر به واسطه دیدارها و سفرها در سطح وزرا و به شکل رسمی، شاهد پیشرفت بوده است.
https://mardomefarda.ir/vdce.v8objh87p9bij.html
منبع : فارس
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین