تاریخ انتشار :جمعه ۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۸
جالب است ۰
معاون اول قوه قضائیه گفت: امیدوارم تا چند ماه آینده رای پرونده کیفری عاملان شهادت سردار سلیمانی صادر شود.
اظهارات معاون اول قوه قضائیه درباره پرونده عاملان شهادت حاج قاسم
به گزارش مردم فردا،حجت الاسلام والمسلمین مصدق، معاون اول قوه قضائیه به مناسبت هفته قوه قضاییه با حضور در برنامه "صف اول" در ارتباط با سردار دلها شهید سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی واقعا مظلومانه شهید شد، کسی که مدعو کشور عراق بود را ترور کردند و این در کدام قاموس وجود دارد.

مصدق بیان کرد: در محافل علمی همه حقوقدان‌های منصف موضوع را بررسی کردند اما هیچکدام این کار را توجیه نکردند و آن را مصداق قتل هدفمند و خودسرانه گذاشتند. ما در مباحث حقوقی اسم آن را قتل نمی گذاریم یلکه جنایت علیه امنیت حقوق بشر می دانیم. حقوقدانان می گویند اگر بگوییم قتل است در جایی دیگر رسیدگی می‌شود و اگر بگوییم علیه امنیت و استقلال یک کشور است طبق ماده ۵ قانون مجازات صلاحیت رسیدگی داریم و حتما پیگیری می کنیم.

وی اضافه کرد: ۱۵۴ نفر از عوامل این جنایت اعم از مباشر، عوامل و آمران شناسایی و اقدامات تعقیبی بین المللی شروع شده است. ۱۱ مورد نیابت قضایی به ۹ کشور همسایه داده شده است و یک کمیته مشترک تحقیقاتی بین ایران و عراق با وظیفه بررسی تعقیب این موضوع تشکیل شد و امیدوارم تا چند ماه آینده رای پرونده کیفری صادر شود و محق رسیدگی در دادگاه باشد.
 
https://mardomefarda.ir/vdch.qnwt23nvvftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما