تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۳
جالب است ۰
ویوو در حال کار روی شارژر سریعی است که می‌تواند گوشی مورد انتظار این شرکت یعنی iQOO 10 پرو با باتری احتمالا ۴۵۰۰ (یا ۴۷۰۰) میلی‌آمپر ساعتی را در مدت تنها ۱۲ دقیقه به صورت کامل شارژ کند.
ویوو در پی ساخت شارژری که گوشی iQOO 10 پرو را در 12 دقیقه شارژ می‌کند
به گزارش مردم فردا،در حال حاضر فناوری شارژ سریع در اختیار شرکت‌های چینی قرار دارد. اگرچه سایر شرکت‌ها نظیر سامسونگ، اپل و گوگل هم این فناوری را به نوبه‌ی خود توسعه داده‌اند، اما هیچ یک از آن‌ها نتوانسته‌اند (یا نخواسته‌اند) به آن میزانی که شرکت‌های چینی در این زمینه پیشرفت کرده‌اند، پیشرفت داشته باشند.

برای مثال می‌توانیم به اوپو و ریلمی اشاره کنیم که با شارژرهای بسیار سریع خود توانستند انقلابی در این زمینه ایجاد کنند. اما اینطور که به نظر می‌رسد، شرکت چینی دیگر یعنی ویوو می‌خواهد شارژری را طراحی کند که مفهومی تازه از فناوری شارژ سریع را ارائه می‌دهد. فناوری جذابی که حتی در سال ۲۰۲۲ هم اندکی مربوط به آینده به نظر می‌رسد.

حال اگر این پرسش برایتان به وجود آمده که این شارژر چه سرعتی دارد که اینگونه باعث تعجب ما شده باید بگوییم سرعت آن طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، به رقم شگفت‌انگیز ۲۰۰ وات می‌رسد. این شارژر قرار است در کنار گوشی iQOO 10 پرو رونمایی و راهی بازار شود که گفته می‌شود به عنوان جانشین مدل ۹ پرو در دسترس قرار می‌گیرد. حال iQOO 9 پرو خود یک گوشی فوق‌العاده استثنائی از لحاظ سرعت شارژ است چرا که سرعت شارژر آن به ۱۲۰ وات می‌رسد و در مدت ۱۵ دقیقه می‌تواند باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن را شارژ کند.

به نظر می‌رسد این شارژر ۲۰۰ واتی هیجان‌انگیز قرار است درون جعبه‌ی iQOO 10 پرو نیز قرار بگیرد تا کاربر بتواند بدون پرداخت هزینه‌ای اضافه و نگرانی از بابت اصل یا فرع بودن شارژر، تجربه‌ی لذت‌بخشی از فرایند شارژ شدن داشته باشد که گفته می‌شود فقط ۱۲ دقیقه به طول می‌انجامد.

افشاگر معروف حوزه‌ی فناوری یعنی Digital Chat Station هم اطلاعات مربوط به این شارژر را تأیید کرده تا بدین ترتیب از بابت صحت آن تا حد زیادی مطمئن باشیم. این یعنی به احتمال زیاد، ظرفیت باتری این گوشی هم به همان اندازه‌ی باتری بکار رفته در مدل ۹ پرو خواهد بود؛ یعنی حدودا ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت یا شاید هم ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت، چون معمولا با افزایش سرعت شارژر، ظرفیت باتری هم اندکی کاهش پیدا می‌کند.

اگر اطلاعات منتشر شده پیرامون این محصول درست باشند، باید انتظار داشته باشیم در ماه جولای امسال، iQOO 10 پرو با تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ راهی بازار شود. البته خیلی زمان عرضه یا رونمایی این محصول برای کاربران کشور ما که به هر حال به این محصول دسترسی نخواهند داشت مهم نیست، اما در عوض فناوری شارژ سریع، هیجان‌انگیزترین بخش ماجرا به حساب می‌آید که امیدواریم بدون مشکل خاصی، توسط سایر شرکت‌ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
https://mardomefarda.ir/vdcd.k0j2yt0jfa26y.html
منبع : مجله دیجی کالا
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما