تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۰
جالب است ۰
بنابر گزارش برخی رسانه‎های چینی، امروز و در خلال یک رویداد خصوصی در چین، شرکت AMD اعلام کرده است که در پایان شهریور ماه پردازنده‎های دسکتاپ نسل جدید Ryzen 7000 و مادربردهای AM5 به صورت رسمی عرضه و در اختیار کاربران قرار خواهند کرد.
زمان عرضه پردازنده‌های دسکتاپ AMD Ryzen 7000 و مادربردهای AM5 اعلام شد
به گزارش مردم فردا،در این رویداد که ظاهراً بین نماینده اختصاصی شرکت AMD و مسئولین یک توزیع کننده چینی صورت گرفته، نماینده AMD تأیید کرده که تا آخر تابستان، CPUهای جدید Zen 4 به همراه مادربردهای جدید AM5 راهی بازار خواهند شد.

همانطور که می‎دانید پیش از این و در رویداد معرفی نسل جدید پردازنده‎های خانواده Zen توسط لیزا سو نیز اوایل پاییز، موعد عرضه رسمی این پردازنده‎ها اعلام شده بود.

برای آن دسته از کاربرانی که با پردازنده‎های جدید نسل ذن 4 آشنایی کمتری دارند باید بگوییم که این اولین معماری بر پایه چیپلت AMD در پردازنده‎های دسکتاپ خواهد بود که به صورت عرضه دو die به صورت CCD با هسته‎های متفاوت و تحت لیتوگرافی‎های 5 نانومتری شرکت TSMC برای این بخش و لیتوگرافی 6 نانومتری برای بخش IOD ساخته خواهد شد.

ترکیب هسته‎های Zen 4 در دو دسته به حداکثر 16 یا 32 هسته رسیده و حداکثر سرعت فرکانس کلاک در سری پرچمدار نیز طبق اطلاعات منتشر شده می‎تواند به 5.85 گیگاهرتز و بدون اورکلاک برسد.

شرکت AMD همچنین وعده داده که عملکرد تک رشته‎ای در این معماری می‎تواند تا 15 درصد نسبت به نسل قبل افزایش یافت و سوکت‎های LGA1718 همراه با پلتفرم AM5 توسط این پردازنده‎ها پشتیبانی می‎شود.

بنابر اعلام تیم قرمز، پردازنده‎های سری Ryzen 7000 از حافظه‎های DDR5 به صورت دو کاناله نیز پشتیبانی می‎کنند و حداکثر توان TDP اعلامی برای آنها 170 وات است. همچنین همه این پردازنده‌ها نیز به گرافیک مجتمع RDNA 2 مجهز خواهند شد.

البته در نشست مذکور به این نکته نیز اشاره شده که مادربردهای AM5 نیز از روز عرضه پردازنده‎های Ryzen 7000 توسط شرکای AMD در بازار عرضه خواهند شد و پس از آن است که شاید بهتر بتوانیم در مورد عملکرد این تراشه‎ها صحبت کنیم.
https://mardomefarda.ir/vdcc.1q4a2bq4ila82.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما