تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
جالب است ۰
رویترز اعلام کرد، بر اساس یک سند کشتیرانی که روز دوشنبه مشاهده کرده است، یک نفتکش با پرچم ایران حامل حدود یک میلیون بشکه نفت خام روز یکشنبه وارد آب‌های ونزوئلا شده است.
رویترز: نفتکش ایران وارد آب‌های ونزوئلا شد
به گزارش مردم فردا،به نقل از رویترز این سومین محموله نفت ارسالی از سوی شرکت نفتیران اینتر ترید (NICO) به شرکت پی دی وی اس‌ای (PDVSA) ونزوئلا است که پس از امضای قرارداد میان دو کشور در خصوص صادرات نفت سبک ایران به این کشور آمریکای لاتین انجام می‌شود. 

مدتی است که پالایشگاه‌های ونزوئلا مشغول پالایش نفت ایران هستند. 

بر اساس اطلاعیه رسمی از ورود و داده‌های شرکت "رفینیتیو آیکان" نفتکش سوئزمکس سونیای یک که در اوایل ماه مه از بندر جزیره خارگ ایران حرکت کرد، روز شنبه وارد آبهای ونزوئلا شد. 

دو نفتکش بزرگ دیگر با پرچم ایران، دینو یک و سیلویا یک ماه گذشته وارد بنادر ونزوئلا شده بودند. آن‌ها اولین محموله‌های نفت خام ایران را به ونزوئلا انتقال دادند. بر اساس داده‌های شرکت پی دی وی اس‌ای (PDVSA) ، این دو نفتکش ایرانی در مقابل، نفت و سوخت سنگین ونزوئلا را برای ایران بارگیری کردند. 

به گزارش ایرنا، ورود نفتکش ایران به آب‌های ونزوئلا در حالی انجام می‌شود که نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور روز شنبه به عنوان سومین مقصد تور اورآسیایی خود وارد تهران شد. 

در همین حال، روز شنبه طی مراسمی دومین کشتی نفتکش آفراماکس ساخت شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با حضور آیت‌الله رئیسی و نیکلاس مادورو روسای جمهور ایران و ونزوئلا به این کشور تحویل شد. 

طبق قرارداد منعقد شده قرار است ایران دو نفتکش دیگر را نیز پس از ساخت به این کشور تحویل دهد. 

کشتی آفراماکس دارای ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض، ۲۱ متر ارتفاع، ۱۴/۸ متر آبخور، با ۱۵ نات سرعت است که قابلیت حمل ۸۰۰ هزار بشکه نفت را دارد. 

همچنین در این مراسم به مناسبت میلاد امام هشتم (ع) و ۸ ستاره پرچم ونزوئلا، بوق این نفتکش ۸ بار به صدا درآمد.
https://mardomefarda.ir/vdch.-n6t23n--ftd2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما