تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۵
جالب است ۰
آمریکا که خود کانون شماره یک همه گیری ویروس کرونا درجهان به شمار می رود ، برای نجات صنعت گردشگری و مقابله با تنگناهای اقتصادی، بر لزوم انجام تست کووید-۱۹ برای مسافران خارجی جهت ورود به این خاک کشور پایان داد.
آمریکا بر لزوم تست کرونا برای مسافران خارجی پایان داد
به گزارش مردم فردا،تارنمای خبری «هیل»  با انتشار این خبر افزود:  دولت بایدن روز جمعه اعلام کرد که بر لزوم انجام تست کرونا برای مسافران بین المللی ، پیش از ورود به آمریکا، پایان داده است.

هیل افزود: مرکز کنترل و پیش گیری بیماری آمریکا (CDC) دراین باره اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیمی مبتنی بر موارد علمی و داده های پزشکی بوده که در حال حاضر دیگر نیازی به انجام چنین آزمایشی نیست.

تارنمای خبری هیل نوشت: این الزام قرار است در نخستین دقایق بامداد روز یکشنبه ( ۱۲:۰۱ am به وقت محلی) پایان یابد.

هیل افزود: برخی کارشناسان به این نکته اشاره می کنند با توجه به اینکه  هم اکنون کووید-۱۹ در سرتاسر آمریکا شیوع یافته به نظر می رسد الزام انجام چنین آزمایشی پیش از ورود به خاک آمریکا چندان ضرورتی نداشته و هدف خاصی را نیز دنبال نمی کند.

فشار صاحبان صنایع مسافرتی 
تارنمای خبری  هیل در ادامه با توجه به اینکه دولت بایدن از سوی صاحبان صنایع گردشگری و مسافرتی در داخل آمریکا تحت فشار بوده ، نوشت: صاحبان صنایع مسافرتی تاکنون لابی هایی برای برداشتن چنین الزامی به عمل آورده و گفته بودند که دیگر نیازی به انجام چنین آزمایشی توسط مسافران بین المللی برای ورود به خاک آمریکا نیست.

استقبال ایالت نوادا از تصمیم کاخ سفید
هیل نوشت: «کاترینه  کورتز» سناتور دموکرات ایالت نوادا، که کار دشواری در رقابت و ابقا در انتخابات میان دوره ای کنگره در سال جاری میلادی دارد، از این اقدام دولت بایدن که ایالت وی به شدت وابسته به صنعت گردشگری است، استقبال کرد و گفت که وی برای صنعت گردشگری و مسافرتی که از بابت شیوع ویروس کرونا آسیب دیده به شدت تلاش و بر احیای این صنعت دراین بخش از ایالت آمریکا کوشش می کند.

بنابر داده های تارنمای اطلاع رسانی «وردمترز دات اینفو»  (worldometers.info) شمار مبتلایان به کرونا در جهان از ۵۴۰ میلیون نفر گذشت.

درهمین حال آمریکا با بیش از ۸۷ میلیون فرد مبتلا به کووید-۱۹ که از این تعداد نیز بالغ بر یک میلیون و ۳۵هزار نفر جان باخته اند، همچنان کانون شماره یک همه گیری این بیماری در جهان به شمار می رود.

اقتصاد آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا با مشکل مواجه شد و اکنون کارشناسان اقتصادی  با توجه به ادامه تورم که طی چهار دهه گذشته بی سابقه بوده، نسبت به وقوع رکود اقتصادی در آمریکا هشدار می دهند، دولت بایدن نیز تاکنون اقدام قابل توجهی در رفع بحران تورم در داخل کشور که جنگ اوکراین نیز بر آن سایه افکنده، نداشته و به همین خاطر صاحبان صنایع بخصوص گردشگری در تقلا و ایجاد فشار بر کاخ سفید برای برون رفت از این بحران هستند.
https://mardomefarda.ir/vdch.vn6t23n-iftd2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین