تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۴
جالب است ۰
مقامات محلی در نیجریه روز پنجشنبه (به وقت محلی ) اعلام کردند که شبه نظامیان سوار بر موتور سیکلت ۳۲ نفر را در چندین روستا در منطقه کاجورا در شمال ایالت کادونا این کشور به قتل رسانده و تعدادی خانه را به آتش کشیدند.
حمله شبه نظامیان در نیجریه ۳۲ کشته بر جای گذاشت
به گزارش مردم فردا،به نقل از رویترز، در بیانیه وزارت امنیت داخلی نیجریه آمده است که مهاجمان به روستاهای دوگون نوما، اونگوان سرکی و اونگوان مایکوری حمله کردند. 

این بیانیه افزود، یک بالگرد ارتش نیجریه به منطقه اعزام و هنگام فرار شبه نظامیان از روستای اونگوان مایکوری، با آن‌ها درگیر شد. 

شمال غرب نیجریه تحت تاثیر فعالیت شبه نظامیان و گروه‌های خلاف کار قرار دارد که دست به اقداماتی مانند دزدی، آدم ربایی و قتل می‌زنند. 

در پایان ماه مارس، راهزنان قطاری را بین کادونا و ابوجا پایتخت نیجریه منفجر کردند. آن‌ها هشت مسافر این قطار را کشته و ۲۶ نفر دیگر را مجروح کردند. همچنین چندین نفر را نیز برای باج خواهی به گروگان گرفتند. 

به گزارش ایرنا، هفته گذشته بیش از ۵۰ تن در حمله افراد مسلح به حاضران در مراسم نیایش در کلیسای کاتولیک در ایالت اوندو در جنوب غربی نیجریه جان خود را از دست دادند که بسیاری از آنان کودک بودند. 

این ایالت به رغم دست و پنجه نرم کردن بیشتر بخش‌های نیجریه با مشکلات امنیتی، از آرام‌ترین ایالت‌های این کشور آفریقایی شناخته می‌شد، هر چند شاهد درگیری‌های خشونت بار فزاینده میان کشاورزان و گله چرانان بوده است. 

گروه‌های تبهکار مسلح که از سوی مقامات نیجریه به عنوان «تروریست» معرفی شده‌اند، حملات خود در شمال غرب و مرکز نیجریه را افزایش داده‌اند. اینها تنها در دو ماه گذشته علاوه بر ربودن ده‌ها مسافر، بیش از یکصد روستایی را در مناطقی از ایالت پلاتو واقع در ابوجا مرکز نیجریه قتل عام کردند. 

براساس گزارش‌های نهادهای رسمی، شمال غرب و مرکز نیجریه شاهد افزایش حملات از اواخر سال ۲۰۲۰ تاکنون بوده است. موارد آدم ربایی‌های دسته جمعی و دیگر جنایات خشونت آمیز نیز در این منطقه به شدت افزایش یافته و دولت نتوانسته است نظم و قانون را در این مناطق برقرار کند.
https://mardomefarda.ir/vdcb.gbwurhbsziupr.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین