تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۵
جالب است ۰
رئیس جمهور آمریکا در گزارشی به کنگره از ارسال نیروهای نظامی بیشتر به کشور های عضو پیمان ناتو خبر داد.
بایدن ۱۷ هزار نیروی نظامی دیگر برای مقابله با روسیه به کشور‌های عضو ناتو فرستاد
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری تاس  بر اساس سند منتشر شده از سوی سرویس مطبوعاتی کاخ سفید، ۱۷ هزار نیروی نظامی آمریکایی دیگر در ماه‌های اخیر به دستور بایدن در کشور‌های عضو ناتو مستقر شده اند.

جو بایدن گزارشی منظم مطابق با قطعنامه اختیارات جنگی ۱۹۷۳ درباره استقرار نیرو‌های مسلح آمریکایی در کشور‌های عضو پیمان اتلانتیک شمالی و متحد با او را به کنگره آمریکا ارائه کرده است. این نیرو‌ها برای مقابله با آنچه به ادعا، تجاوز احتمالی روسیه به خاک‌های این کشورها بیان شده، در کشور‌های عضو ناتو مستقر شده اند .

بر اساس سند منتشر شده از سوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در اروپا، در کل تقریبا ۹۰هزار نیروی نظامی آمریکایی در کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی در اروپا مستقر شده اند. 

بایدن گفت که تقریبا ۵۶۱ نظامی آمریکا در میان ۴۰۰۰ نیروی نظامی حافظ صلح ناتو در کوزوو (KFOR) قرار دارند.

بر اساس گزارش بایدن به کنگره هیچ نیروی نظامی آمریکایی در افغانستان حضور ندارد و واشنگتن توانایی‌های ضد تروریسم را به خارج از افغانستان منتقل کرده و همچنان برای مقابله با تهدیدات علیه آمریکا و منافع این کشور که ممکن است از داخل افغانستان ناشی شود، موضع گیری می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا در این گزارش هیچ آماری از نیرو‌های نظامی این کشور در سوریه یا عراق ارائه نکرد. او گفت که نیرو‌های مسلح آمریکا از طریق همکاری با شرکای محلی برای انجام عملیات علیه گروه‌های تروریستی کار می‌کنند. همچنین تعداد کمی از نیرو‌های نظامی آمریکا برای انجام عملیات علیه تروریست‌ها به یمن اعزام شده اند. این گزارش همچنین شامل تعدادی دیگر از کشور‌هایی است که ارتش آمریکا در آنجا نیرو‌های نظامی خود را مستقر کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdcc.oq4a2bq0xla82.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین