تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۶
جالب است ۰
دفتر تحقیقات فدرال آمریکا اقدام به توقیف داده‌های الکترونیکی یک ژنرال چهار ستاره بازنشسته آمریکایی که به گفته مقامات، اظهارات نادرست داشته و اسناد "متهم کننده" در مورد نقشش در یک کمپین لابی‌گری غیرقانونی خارجی به نمایندگی از کشور ثروتمند قطر را مخفی ساخته، کرده است.
مداخله اف بی آی در پرونده ژنرال لابی‌گر قطر
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسناد نشان می دهد که وزارت دادگستری سوابقی دارد که نشان می دهد جان آلن، ژنرال سابق یگان تفنگداران دریایی که اکنون ریاست موسسه بروکینگز را بر عهده دارد، مخفیانه برای قطر لابی کرده و در مورد آن به ماموران فدرال دروغ گفته است.

این بخشی از تحقیقات گسترده‌ای است که پای ریچارد جی. اولسون، سفیر سابق آمریکا در امارات و پاکستان که هفته گذشته از بابت یک سری اتهامات فدرال اقرار به گناهکاری کرد و عماد زوبری، یک فعال و حامی مالی سیاسی که اکنون در حال گذراندن حکم مجازات ۱۲ سال زندان از بابت اعتراف به اتهامات فساد است به آن باز شده است.

همچنین چند نماینده کنگره آمریکا نیز در ارتباط با این تحقیقات هدف بازجویی قرار گرفته‌اند.

در اسناد دادگاه جزئیات تلاش های پشت پرده آلن برای کمک به قطر برای تأثیرگذاری بر سیاست های آمریکا در سال ۲۰۱۷، زمانی که یک بحران دیپلماتیک بین این کشور پادشاهی غنی از منابع گاز و همسایگانش در حوزه خلیج فارس آغاز شد، نشان می دهد.

 بابک ادیب، مامور اف بی آی، با اشاره به قانون موسوم به قانون ثبت ماموران خارجی در یک درخواست دریافت حکم بازرسی نوشت: "شواهد قابل توجهی وجود دارد که این تخلفات برآمده از قانون ثبت ماموران خارجی عمدی بوده است."

ادیب نوشت، آلن همچنین نقش خود را در این کمپین لابی‌گری به مقامات آمریکایی نادرست معرفی کرده و فاش نساخت که "هم‌زمان به دنبال معاملات تجاری چند میلیون دلاری با دولت قطر بوده است."

اف‌بی‌آی می‌گوید آلن در بازجویی در سال ۲۰۲۰ با مقامات مجری قانون، "روایتی نادرست از رویدادها" درباره کارش برای قطر ارائه کرد و در پاسخ به یک احضاریه قبلی هیات منصفه،  از ارسال ایمیلهای مربوطه  خودداری کرد.

آلن از اظهار نظر در مورد گزارش مربوط به این اسناد جدید خودداری کرد. او قبلاً کار به عنوان یک مامور برای قطر را تکذیب کرده بود و گفت که تلاش‌هایش در قطر در سال ۲۰۱۷ با انگیزه جلوگیری از وقوع جنگ در خلیج فارس که نیروهای آمریکایی را در معرض خطر قرار می‌دادند صورت گرفتند.

بو فیلیپس، سخنگوی آلن، هفته گذشته به آسوشیتدپرس گفت که آلن "داوطلبانه با تحقیقات دولت در مورد این موضوع همکاری کرد."

در این سند آمده است آلن، که پیش از ریاستش بر مؤسسه بروکینگز یکی از اعضای ارشد آن بود، از حساب ایمیل رسمی خود در این اتاق فکر برای برخی از ارتباطاتش با قطر استفاده می‌کرد.

بروکینگز بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. قطر مدت‌هاست که یکی از بزرگترین حامیان مالی موسسه بروکینگز بوده است، اگرچه این موسسه می‌گوید که اخیراً دریافت کمک مالی از قطر را متوقف کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdci.wavct1a5ubc2t.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین