تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
مراسم تشییع پیکر مرحوم مهدی صباغی هنرمند پیشکسوت تلویزیون، سینما، تئاتر و رادیو صبح روز دوشنبه در مسجد رضوان صدا و سیمای خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
پیکر «مهدی صباغی» بازیگر پیشکسوت تشییع شد
به گزارش مردم فردا،در این مراسم که با حضور جمع بسیاری از هنرمندان عرصه نمایش و رادیو و کارکنان صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد شرکت کنندگان با چشمانی اشکبار یاد و خاطره این هنرمند فقید را گرامی داشتند.
نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه برترین هنرمندان پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) در جذب مردم به راه خدا هستند گفت:از گذشته تا کنون خراسان رضوی صاحب هنرمندان تاثیر گذاری در سطح کشور است و باید اکنون نیز به این ظرفیت توجه ویژه ای کرد.
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: هنرمندانی همچون مرحوم صباغی در دورانی لبخند بر لبنان مردم می آوردند که به رغم محدودیت ها با دستانی خالی پرچم هنر را در عرصه های مختلف بالا نگه داشتند.
وی با اشاره به این که مسوولان استانی و کشوری باید قدر این سرمایه ها را بدانند عنوان کرد: باید از هنرمندان و از جمع های هنرمندان حمایت جدی کرد تا  استادان هنر، تجربه خود را با جوانان علاقه مند در میان گذارند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: این جمع ها می‌توانند راهگشای چالش های عرصه هنر در کشور باشد و تجربیات خود را به دیگران منتقل کنند.
همچنین در این مراسم پیامهای رییس مجلس شورای اسلامی و صدا و سیما در مورد درگذشت این هنرمند قرائت شد.
در پیام محمد باقر قالیباف آمده است: درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو آقای مهدی صباغی موجب تاسف گردید. ایشان به‌عنوان چهره‌ای توانمند و با اخلاق طی چند دهه فعالیت و نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌ها و صداپیشگی در برنامه‌های رادیویی و همچنین خاطرات رزمندگان از اجرای تئاتر و نمایش توسط این هنرمند فقید در جبهه‌ها، از مقبولیت و رضایتمندی در نزد همگان برخوردار بود و باهمین روحیه مردم‌داری تا آخرین روزهای عمر به تلاش و هنرآفرینی اهتمام‌ داشت.
رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام آورده است: ضمن عرض تسلیت به مردم هنردوست کشورمان و استان خراسان رضوی، دوستان و خانواده محترم‌، برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نمایم.
رییس صدا و سیما هم در پیام خود به مناسبت درگذشت مرحوم صباغی آورد: درگذشت هنرمند گرامی جناب آقای مهدی صباغی موجب تاثر شد. او سال‌ها عاشقانه و بدون حاشیه در عرصه هنر و خدمت به مردم شریف ایران تلاش کرد.
پیمان جبلی در بخش دیگری از پیام خود نوشت: آن هنرمند فرهیخته، همواره خود را وقف هنر کرد و با نظم و جدیت و تعهد در استودیو و صحنه و جلوی دوربین ظاهر شد. 
در پایان این مراسم، پیکر مرحوم صباغی برای تدفین در قطعه هنرمندان بهشت رضا (ع) بدرقه شد.
این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون مدتی به علت بیماری در منزل و بیمارستان بستری بود و متاسفانه بامداد روز جمعه در بیمارستان شریعتی ماهدشت کرج درگذشت.
مهدی صباغی متولد۱۳۳۰ در مشهد، خاطرات بسیاری را برای مخاطبان تلویزیون، رادیو، تئاتر و سینما رقم زده است. او در چهارمین جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش «پیشنهاد» به کارگردانی جواد اردکانی، مقام نخست بازیگری را به دست آورد.
بازی در فیلمهای سینمایی گریز از شهر، گردو، زمزمه، طوبی، تماس، سایه خیال، بازگشت قهرمان، گرگ‌های گرسنه، سلطان، راننده شخصی، صورتی، گل یخ، کافه ستاره، ستاره‌ها، عاشق، راننده تاکسی، آخرین نقش، مهتاب روی سکو، زنان ونوسی مردان مریخی، آسمان هشتم، مرز خوشبختی و ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی سال‌های دور از خانه، سلام، دفترخانه شماره ۱۳، راه بی پایان، پلیس جوان، خانواده حمزه‌علی خان، کمند خاطرات و عقیق از جمله فعالیتهای هنری مرحوم صباغی است.
در رادیو نیز او علاوه‌ بر تلاش‌هایی که برای احیا و معرفی لهجه مشهدی کرد توانمندی این را داشت که با ۹‌لهجه گوناگون صحبت کند و همین موضوع، صباغی را از بسیاری از هم‌دوره‌ای‌ها و همکارانش متمایز می‌کرد.
از مرحوم صباغی آثار ماندگاری در زمینه صدا پیشگی نیز وجود دارد که از جمله آن می‌توان به مجموعه‌های رادیویی "صبح جمعه با شما" و "کوی نشاط" نام برد.
https://mardomefarda.ir/vdca.inak49neu5k14.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما