تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۳
جالب است ۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: صنایع بزرگ که درآمد بالایی دارند باید ترغیب شوند که برق مورد نیاز خود را تولید کرده و از این طریق هم جلوی خسارات ناشی از قطعی برق به حوزه صنعت را گرفته و هم از بار شبکه کاسته شود.
نماینده مجلس: قطعی برق به صنایع خسارت زیادی می‌زند؛ خود صنایع باید برق تولید کنند
به گزارش مردم فردا،مالک شریعتی نیاسر درباره خسارات قطعی برق به صنایع بر ضرورت تولید برق توسط صنایع بزرگ تاکید و بیان کرد: صنایع بزرگ کشور نظیر پتروشیمی، فولاد و سیمان خودشان در وضعیت امروز کشور و در کمبود برق مقصر هستند. محاسباتی که ما انجام دادیم نشان می دهد که مصرف انرژی کشور را خود این صنایع بالا برده و به صورت غیر بهره ور از انرژی استفاده می کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با بیان اینکه قطعی برق برای صنایع زیان آور است و تاثیر مخربی بر تولید می گذارد، اظهار کرد: مجلس از سال گذشته به این موضوع ورود کرد و سعی داشت تا تعرفه برق صنایعی که درآمد بالایی دارند را واقعی تر کند تا این صنایع ترغیب شوند که خودشان نیروگاه تاسیس کنند و تاثیر مخربی که تا به امروز داشته اند را جبران کنند. صنایع نیز از مصوبه مجلس استقبال کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس تفاهمنامه هایی که به امضا رسیده، این صنایع پیگیر احداث نیروگاه هستند، بدین ترتیب تامین برق این صنایع از شبکه سراسری جدا خواهد شد. این امر هم به نفع خود صنایع بوده و هم به نفع مردم است و هم شدت مصرف انرژی کاهش خواهد یافت و هم از بار شبکه کاسته می شود.

شریعتی در پایان تاکید کرد: این به نفع صنایع است که برق آنها قطع نشود و یک منبع پایدار تولید داشته باشند اما مقصر اصلی این قطعی خود این صنایع بزرگ هستند. با تولید برق توسط خود این صنایع، این مشکل مرتفع خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdch.vn6t23nxmftd2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین