تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۲
جالب است ۰
منابع خبری امروز پنجشنبه از کشته و زخمی شدن بیش از ۶۰ عنصر تروریستِ مسلح در انفجار یک انبار بزرگ سلاح و مهمات در ریف شمالی استان ادلب در مرز سوریه و ترکیه خبر دادند.
۶۰ تروریست در مرز سوریه با ترکیه کشته یا زخمی شدند
به گزارش مردم فردا،منابع محلی سوری به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند: انفجاری در یک انبار حاوی موشک و تجهیزات نظامی متعلق به یکی از گروههای مسلح در شهرک «بابسقا» در ریف شمالی استان ادلب روی داد.

این منابع افزودند: این انفجار بزرگ باعث پرتاب دهها موشک به آسمان شد که اکثر آنها در خاک ترکیه فرود آمد.

برپایه این گزارش، آمار اولیه نشان می دهد که بیش از ۶۰ فرد مسلح در این انفجار کشته یا زخمی شده اند.

منابع محلی سوری در عین حال گفتند که هنوز اطلاعاتی درباره علت این انفجار بزرگ ندارند.

به نوشته اسپوتنیک، منطقه مرزی بین سوریه و ترکیه که تحت کنترل گروههای مسلح است، بازاری برای عملیات قاچاق اسلحه و مهمات از خاک ترکیه به سوریه به شمار می رود که بخش عمده‌ای از آنها در انبارهای واقع در مرز مشترک دو کشور انبار می شود تا سپس براساس تقاضا وارد استان ادلب شده و فروخته شود.

این درحالی است که تروریست های گروه موسوم به «جبهه النصره» نیز در طول ۲۴ ساعت گذشته به گلوله باران منطقه کاهش تنش در استان ادلب سوریه ادامه دادند.

سرلشکر «اولگ گورافلیوف» معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در این رابطه روز سه شنبه گفته بود که تروریست ها شش بار به استان حلب، یک بار به استان ادلب و یک بار به استان لاذقیه حمله کردند.

وی افزود: در گلوله باران توپخانه ای مواضع دولت سوریه از سوی تروریستها یک سرباز سوری در استان حلب زخمی شد.

منطقه کاهشِ تنشِ ادلب که شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماه و لاذقیه می‌شود، آخرین پایگاه عناصر تروریست موسوم به «هیئت تحریر الشام» به شمار می رود. این هیئت ستون فقرات عناصر گروه تروریست جبهه النصره است. در این محدوده جغرافیایی همچنین گروههای تروریست مسلح وابسته به ترکیه نیز مستقر هستند.

در همین حال، مناطق شمال و شرق سوریه نیز طی روزهای اخیر شاهد درگیری های موشکی و توپخانه ای شدید بین ارتش ترکیه و گروههای تروریست مسلح وابسته به آن از یک سو و گروه شبه نظامی مسلح موسوم به «قسد» از سوی دیگر بوده است. گروه قسد از حمایت آمریکا برخوردار است.
https://mardomefarda.ir/vdch.kn6t23niiftd2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین