تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۳
جالب است ۰
صدر اعظم آلمان با اشاره به اختصاص بودجه ویژه ۱۰۰ میلیارد یورویی برای ارتقاء توانمندی‌های ارتش آلمان اعلام کرد که کشورش به زودی بزرگترین ارتش متعارف اروپا در ناتو را خواهد داشت.
شولتز: آلمان به زودی بزرگترین ارتش اروپا در ناتو را خواهد داشت
به گزارش مردم فردا،احزاب دولت ائتلافی و اپوزیسیون اخیرا بالاخره درباره جزئیات صندوق ویژه 100 میلیاردی برای توانمند سازی ارتش آلمان در سال‌های آینده و تحقق هدف ناتو برای اختصاص دو درصد تولید ناخالص ملی به بخش دفاعی به توافق رسیدند.

بر این اساس، دولت فدرال آلمان قرار است 100 میلیارد یورو در زمینه تجهیزات بهتر برای ارتش آلمان در سال های آینده سرمایه گذاری کند. این پول باید از وام هایی تامین شود که در طرح ترمز بدهی، یعنی حد اعتبار برای بودجه فدرال محاسبه نمی شود.

برای این منظور، احزاب دولت ائتلافی (حزب سوسیال دموکرات، سبزها و حزب لیبرال دموکرات) و اتحادیه اپوزیسیون می خواهند قانون اساسی را مشترکا تغییر دهند.

مسئله اختصاص بودجه ویژه برای ارتش آلمان از همین ماه در دستور کار دولت قرار گرفته و این به معنای نقطه عطفی در سیاست امنیتی آلمان است. به این ترتیب یک ارتقاء تسلیحات هنگفت بعد از چند دهه کاهش در ارتش اتفاق خواهد افتاد.

بعد از این توافق "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان در گفتگویی با یک رسانه آلمانی اعلام کرد که انتظار می رود که این بسته 100 میلیاردی به طور قابل توجهی نیروهای مسلح آلمان را تقویت کند.

شولتز در گفتگو با چندین رسانه آلمانی از جمله "اشتوتگارتر ناخریشتن" اعلام کرد: آلمان به زودی بزرگترین ارتش متعارف اروپا را در چارچوب ناتو خواهد داشت و این امر به طور قابل توجهی امنیت آلمان و متحدانش را تقویت می کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو انتقادها درباره فقدان حمایت نظامی برلین از اوکراین در داخل و خارج از کشور را غیر قابل درک دانسته و گفت: ما سلاح هایی به این کشور تحویل داده‌ایم و سلاح های بیشتری تحویل خواهیم داد. وی همچنین با اشاره به تامین تسلیحات سنگین برای اوکراین که با این صنعت مورد توافق قرار گرفته است افزود: این سفارشات هم ادامه دارد.

وی تاکید کرد که با تحویل تانک های ضدهوایی گپارد برای پایان جولای به اوکراین موافقت شده است. علاوه بر این، آموزش سربازان اوکراینی برای کار با هویتزرهای خودکششی هم اکنون در حال انجام است.

صدراعظم آلمان همچنین از انتقاد لهستان مبنی برعدم تحویل جایگزین توافق شده برای تحویل تسلیحات به این کشور در ازای ارسال تجهیزات برای اوکراین ابراز شگفتی کرد. وی گفت: ما در حال مذاکره با همه شرکای اروپای شرقی خود هستیم و می‌خواهیم مذاکرات با لهستان را به همان اندازه جدی که با جمهوری چک و اسلواکی انجام می‌دهیم، پیش ببریم.
https://mardomefarda.ir/vdcj.teofuqevmsfzu.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین