تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۴
جالب است ۰
وزیر دفاع سابق آمریکا، علیه پنتاگون، شکایت کرد.
شکایت وزیر دفاع سابق آمریکا از پنتاگون
مارک اسپر گفت: «این وزارتخانه به طور غیرقانونی مانع از انتشار بخش‌هایی از کتاب من شده است.»

 به گفته پنتاگون، این خاطرات مربوط به دوران تصدی اسپر به عنوان وزیر ارتش و دفاع و ظاهرا حاوی اطلاعات طبقه بندی شده است.

اسپر در شکایت نامه خود نوشت: در تمام مدتی که وزیر دفاع بودم کشور با مشکلاتی، چون افزایش تهدید‌های خارجی، بحران سلامت، نقل و انتقالات در پنتاگون، ناآرامی‌های مدنی، و یکسری تنش‌ها در کاخ سفید مواجه بود.

در پی مرگ جورج فلوید سیاه پوست به دست افسر پلیس سفیدپوست و واکنش ها‌ی مردم، اسپر و ترامپ بر سر استفاده از نیرو‌های نظامی علیه تظاهر کنندگان با یکدیگر دچار اختلاف شدند. ترامپ اعلام کرد که اسپر به قدر کافی وفادار نیست و اسپر هم به این باور برسد که ترامپ تلاش می‌کند تا وزارت دفاع را سیاسی کند.

در این دادخواست آمده که متنی مهم در این خاطرات که قرار است از سوی ویلیام مورو منتشر شود، به بهانه محرمانه بودن از دسترسی اسپر دور مانده و اسپر همچنان تاکید دارد که این متن مهم اصلا دارای اطلاعات محرمانه نیست.اسپر در نامه خود دیگر موضوعات مشکل ساز را نیز مطرح کرده و گفته که حدود ۶۰ صفحه از نسخه نوشته شده خاطراتش به ویرایش شده است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: این وزارتخانه تعهد خود را برای ایجاد تعادل بین امنیت ملی و تمایل نویسنده جدی می‌گیرد.

اسپر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «شش ماه منتظر ماندم تا روند بررسی به اتمام برسد، اما بدون آنکه اطلاع درستی به من بدهند به عمد مطالب من را حذف کردند.»

در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، مارک اسپر تلاش داشت نام نظامیان کنفدراسیون در جنگ‌های داخلی آمریکا را از روی پایگاه‌های نظامی آمریکا بردارد که ترامپ با این اقدام او مخالف بود و او را از سمت وزارت دفاع خلع کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcgrn974ak9z.pra.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین