تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
جالب است ۰
یک شرکت به تازگی از رباتی رونمایی کرده است که می‌تواند کار‌های روزمره ما در خانه را انجام دهد.
رونمایی از رباتی که به خانه‌داری کمک می‌کند
به گزارش مردم فردا،آینده ارتباط انسان با ربات‌ها به همان اندازه که تصور می‌کنید جذاب است. در حالی که بحث‌های بی‌شماری در مورد ربات‌هایی که جایگزین انسان‌ها در مشاغل روزمره می‌شوند، وجود داشته است، شرکت معروف لوازم خانگی دایسون (Dyson) چشم‌انداز خود را برای آینده هماهنگی انسان و ربات به اشتراک گذاشت که در آن ربات‌ها کار‌های روزمره خانه‌های ما را بر عهده خواهند گرفت.
در کنفرانس بین‌المللی رباتیک و اتوماسیون (ICRA)، دایسون به ما نگاهی اجمالی به نقش‌هایی داد که ربات‌ها در خانه‌های ما در سال‌ها و دهه‌های آینده ایفا می‌کنند و این فعالیت‌ها بسیار بیشتر از کار‌هایی مانند نظافت است. دایسون می‌گوید که در حال پیشروی ابتکارات تحقیقاتی است که به شرکت کمک می‌کند ربات‌هایی را تربیت کند که می‌توانند اشیا را درست مانند دست‌های انسان نگه دارند و بلند کنند.
در کنار توانایی در گرفتن، این شرکت همچنین روی ربات‌هایی کار می‌کند که دارای ادراک بصری هستند و می‌توانند از هوش مصنوعی برای دستکاری محیط اطراف خود یا عمل به دستورات مالک استفاده کنند.

برنامه شرکت دایسون

برای تحقق چشم انداز خود، دایسون قصد دارد بزرگترین و پیچیده‌ترین مرکز روباتیک بریتانیا را ایجاد کند و در عین حال از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی موجود خود در بریتانیا و سنگاپور نیز استفاده کند. برای این توسعه، این شرکت می‌گوید که قصد دارد ۲۵۰ متخصص رباتیک را در زمینه‌های مختلف تخصص، از یادگیری ماشین گرفته تا مکاترونیک و بینایی کامپیوتر، استخدام کند.
دایسون قصد دارد ۲.۷۵ میلیارد پوند (حدود ۳.۴۵ میلیارد دلار) برای گسترش محصولات خود و نوآوری در فناوری‌های جدید سرمایه گذاری کند. از این بودجه، این شرکت قصد دارد تنها در سال ۲۰۲۲ مبلغ ۶۰۰ میلیون پوند (۷۵۰ میلیون دلار) هزینه کند. تلاش‌های تحقیق و توسعه در مرکز رباتیک جدید توسط جیک دایسون، مهندس ارشد این شرکت هدایت می‌شود.

جاه طلبی‌های بزرگ دایسون همیشه نتیجه نداده است

این اولین تلاش شرکت دایسون در زمینه رباتیک خانگی، ذهنی نیست. در حال حاضر دایسون دو نسل از جاروبرقی ربات Dyson ۳۶۰ Heurist ۲۰۱۸ را در اختیار دارد که نوید عملکرد‌های پیشرفته را می‌دهند.
در عین حال، هر کاری که این شرکت انجام می‌دهد موفقیت آمیز نیست، یا در واقع حتی موفق نمی‌شود به بازار برسد؛ به عنوان نمونه دایسون در سال ۲۰۱۹ برنامه یک خودروی الکتریکی را کنار گذاشت و هزینه و ماهیت بسیار رقابتی صنعت خودرو را مقصر این تصمیم دانست.
https://mardomefarda.ir/vdch.kn6t23nvkftd2.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما