تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۰
جالب است ۰
طبق آخرین ارزیابی وزارت دفاع انگلیس از تحولات در اوکراین، روسیه شدت عملیات خود را در دونباس افزایش داده است.
انگلیس: شدت عملیات روسیه در دونباس افزایش یافته است
به گزارش مردم فردا،وزارت دفاع انگلیس روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در توئیتر منتشر شد افزود که روسیه به دنبال محاصره سورودونسک، لیشانسک و روبیژن است و در حال حاضر محورهای شمالی و جنوبی این عملیات با محدوده ۲۵ کیلومتر از قلمرو تحت تصرف اوکراین جدا شده است.

در این بیانیه با اشاره به مقاومت نیروهای اوکراینی آمده است؛ اما روسیه به برخی موفقیت های محلی دست یافته که بخشی از آن به دلیل تمرکز یگان‌های توپخانه است.

وزارت دفاع انگلیس عنوان کرد: تصرف منطقه سورودونتسک توسط روسیه، کل استان لوهانسک را تحت اشغال روسیه قرار می دهد و در حالی که این عملیات تلاش اصلی روسیه است، اما تنها بخشی از کارزار تصرف دونباس بشمار می‌رود.

طبق ارزیابی وزارت دفاع انگلیس، اگر خط مقدم دونباس بیشتر به سمت غرب حرکت کند، خطوط ارتباطی روسیه گسترش خواهد یافت و احتمالاً نیروهای آن را با مشکلات تدارکات لجستیک بیشتری مواجه خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای جنگ در اوکراین وزارت دفاع انگلیس آخرین ارزیابی های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcg.u9urak97wpr4a.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین