تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۰
جالب است ۰
کوالکام به همراه تراشه‌های جدید از طراحی عینک هوشمند بی‌سیم خود رونمایی کرده است. این عینک هوشمند واقعیت افزوده از قابلیت اتصال به گوشی هوشمند و PC برخوردار است.
عینک هوشمند جدید کوالکام با نمایشگر OLED معرفی شد
به گزارش مردم فردا،کوالکام از عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده جدید رونمایی کرده که به شرکت‌های سازنده سخت‌افزار کمک می‌کند تا عینک جدید برای انتقال تجربه واقعیت مجازی به کاربران خود داشته باشند. 

این عینک که حال به صورت بی‌سیم به PC متصل می‌شود، علی‌رغم داشتن یک تراشه جدیدتر Snapdragon XR2، نسبت به نسل قبلی تا 40 درصد نازک‌تر است. توزیع وزن مناسب و نازک بودن به احتمال زیاد باعث شود تا عینک هوشمند جدید راحت‌تر نیز باشند.

کوالکام برای ساخت یک تجربه بصری خوب برای کاربران، عینک هوشمند خود را یک نمایشگر micro-OLED با امکان پشتیبانی از رزولوشن تا 1080P برای هر چشم مجهز کرده است. این نمایشگر قادر است تصاویری با نرخ بروزرسانی تا 90 هرتزی را نیز به نمایش بگذارد.

به لطف داشتن سه دوربین شامل دو دوربین مونوکروم برای هر چشم، شما در حال کار با این عینک از هر شش درجه آزادی برخوردار خواهید بود.

همچنین قابلیت کنترل این دستگاه با ژست‌های حرکتی دست نیز وجود دارد. وجود فناوری‌های ارتباطی Wi-Fi 6E و بلوتوث به شما کمک می‌کند تا داده‌ها را با سرعتی بالا انتقال دهید. کوالکام می‌گوید تاخیر بین عینک و دستگاه میزبان تنها در حدود 3 میلی‌ثانیه است. 

در نظر داشته باشید که بسیاری از شرکت‌های سازنده سخت‌افزار و به خصوص گوشی‌های موبایل می‌توانند به طراحی مرجع کوالکام برای عینک‌های بی‌سیم هوشمند دسترسی داشته باشند و احتمالاً محصولی با برند خود را مبتنی بر آن معرفی خواهند کرد.

در آینده‌ای نزدیک احتمال دارد برخی از ما با پوشیدن عینک‌های واقعیت مجازی سر کار خود حاضر شویم یا گیمینگ نزدیک به واقعیت را تنها با آن‌ها تجربه کنیم. از این رو  پیگیری پیشرفت فناوری‌های مختلف در این حوزه می‌تواند جذاب باشد.
https://mardomefarda.ir/vdcf.0deiw6decgiaw.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما