تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۹
جالب است ۰
کره شمالی از ابتلای حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۲۶ میلیونی خود به ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد که تعداد فوتی های کرونا تا کنون تنها ۶۵ نفر است؛ آماری که محل تردید در میان کارشناسان است.
کرونا در کره شمالی؛ ابتلای ۱۰ درصد جمعیت به کووید
به گزارش مردم فردا،به نقل ازخبرگزاری «آسوشیتد پرس» روز گذشته آمار ثبت شده مبتلایان به ویروس کرونا در کره شمالی حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۲۶ میلیونی و شمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس ۶۵ نفر در این کشور اعلام شد.

این درحالی است که کارشناسان درباره صجت این آمار تردید دارند و نگرانی هایی درباره بحران انسانی در این کشور بالا گرفته است. 

هفته گذشته کره شمالی پس از ۲ سال که از آغاز همه گیری کرونا در جهان می گذرد برای نخستین بار از شیوع ویروس جهش یافته «امیکرون» کرونا در این کشور خبر داد. تا کنون کره شمالی ادعا کرده بود در این کشور هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد. 

برخی کارشناسان معتقدند کره شمالی به دلیل ناتوانی در مقابله با گسترش ویروس کرونا و نارضایتی مردم از عملکرد رهبر این کشور درباره همه گیری مجبور شد برای نخستین بار اواخر آوریل وجود همه گیری در کشور را اعلام کند و در حال حاضر آمار پایین و غیرقابل استناد تلفات و مرگ و میر و ابتلا به این ویروس تنها برای نمایش کارآمدی سیستم ضد ویروسی این کشور ترتیب داده شده است. 

کره شمالی با کمبود امکانات، دارو و تست شناسایی ویروس کرونا مواجه است.
https://mardomefarda.ir/vdcg.39urak933pr4a.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین