تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۰
جالب است ۰
رئیس‌جمهور اوکراین در جریان سخنرانی برای هفتاد و پنجمین جشنواره کن تأکید کرد که اوکراین چاره‌ای جز ادامه نبرد با روسیه ندارد و ولادیمیر پوتین را یک دیکتاتور خواند.
زلنسکی در جشنواره کن پوتین را دیکتاتور خواند
به گزارش مردم فردا،«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از کی‌یف در یک پیام ویدیویی در هنگام افتتاحیه عصر روز گذشته (سه شنبه) هفتاد و پنجمین جشنواره کن خطاب به عموم مردم در این جشنواره تأکید کرد که اوکراین به نبرد با روسیه ادامه می‌هد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در این خصوص با اشاره به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و فیلم چارلی چاپلین گفت: «ما به یک (چارلی) چاپلین جدید نیاز داریم که اثبات کند که سینما در مواجهه با جنگ اوکراین ساکت نیست. ما به نبرد ادامه می‌دهیم. چاره دیگری نداریم....من متقاعد شده‌ام که «دیکتاتور» شکست خواهد خورد».

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه در محل جشنواره کن خاطرنشان کرد که حضور مجازی او در سالن تعجب و تشویق مردم را برانگیخت و آن طور که رسانه‌های فرانسه گزارش کردند، رئیس جمهور اوکراین نزدیک به 10 دقیقه جنگ روسیه در اوکراین را محکوم کرد و از دنیای سینما خواست سکوت نکنند.

طبق این گزارش، زلنسکی با انتقاد از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین با لحنی بسیار تند ادامه داد: «قرار است سینما ساکت بماند یا درباره آن حرف بزند؟ ما به یک چاپلین جدید نیاز داریم تا امروز به ما ثابت کند که سینما ساکت نیست....نفرت در نهایت از بین می‌رود، دیکتاتور خواهد مرد».

بر اساس این گزارش، در آغاز ماه آوریل (چهارمین ماه میلادی)، زلنسکی در این در شصت و چهارمین دوره جوایز گرمی، معادل اسکار برای موسیقی آمریکایی، مشارکت کرد و در آن جا نیز درخواست کرد که از کشورش در مقابل روسیه حمایت کنند.

جشنواره فیلم کن که هفتاد و پنجمین دوره خود را برگزار می‌کند متعهد شد که اوکراین در ذهن همه جای خواهد داشت. دو نسل از فیلمسازان اوکراینی با «سرگئی لوزنیتسا» برای «تاریخ طبیعی تخریب» درباره تخریب شهرهای آلمان توسط متفقین در طول جنگ جهانی دوم و همچنین «ماکسیم ناکونه‌چنی» جوان برای «باچنیا متلیکا» (چشم‌انداز پروانه) حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، جشنواره فیلم کن در آخرین لحظه نمایش «ماریوپولیس 2»، جدیدترین فیلم کارگردان لیتوانیایی «مانتاس کوداراویسیوس» را که در اوایل آوریل در اوکراین کشته شد، اضافه کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، از سوی دیگر، نشست سینمای جهان از استقبال از «نمایندگان رسمی روسیه، مقامات دولتی یا روزنامه‌نگاران با خط مشی رسمی دولت روسیه» خودداری کرده است اما گفته است که همواره آماده استقبال از صداهای مخالف است که از «کریل سربرنیکوف» شروع می‌شود. کودک وحشتناک صحنه روسیه روز چهارشنبه با فیلم جدید خود به نام «همسر چایکوفسکی» رقابت برای نخل طلا را آغاز خواهد کرد.

در آغاز مراسم افتتاحیه عصر سه نبه به میزبانی «ویرجینی ایفرا» بازیگر، مسئله تعهد به سینما مطرح شد: «آیا سینما می‌تواند دنیا را تغییر دهد؟ نه مطمئناً. اما می‌تواند درک ما را از آن برهم بزند. و در نتیجه جهان واقعاً تغییر کند....فیلمسازان آزاد، این همان چیزی است که جشنواره کن آن را جشن می‌گیرد و بزرگ می‌دارد».

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد اما کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس از آن زمان نه تنها اقدامی برای کاهش درگیری‌ها در اوکراین نکردند بلکه با فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین، به آتش این ناآرامی‌ها دامن زدند.
https://mardomefarda.ir/vdcd.f052yt09ja26y.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین