تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۰
جالب است ۰
سینمای ایران در دهه ٧٠ تحت‌تاثیر شرایط حاکم بر جامعه، دوران متفاوتی را تجربه کرده و در ساخت فیلم‌های این دهه رویکردهایی تازه مشاهده می‌شود. در ادامه نگاهی داریم به مهم‌ترین فیلم‌هایی که ٣٠ سال پیش اکران شدند.
30 سال پیش کدام فیلم‌های مهم اکران شدند؟
به گزارش مردم فردا،کدام فیلم را بیشتر دوست دارید؟

مسافران (بهرام بیضایی)
مهتاب به همراه شوهر و فرزندانش از شمال به طرف تهران حرکت می‌کنند تا آینه موروثی خانواده را به مراسم ازدواج خواهرش برسانند. در راه زنی روستایی با آن‌ها همسفر می‌شود اما همگی در یک تصادف می‌میرند. خبر به خانواده می‌رسد و عروسی به سوگواری تبدیل می‌شود.

دل شدگان (علی حاتمی)
داستان فیلم درباره گروهی متشکل از بزرگان موسیقی ایران است که تصمیم دارند با سفر به فرنگ و پر کردن صفحه گرامافون، ردیف‌های موسیقی اصیل ایرانی را که در زمان سلطنت احمدشاه قاجار در شرف نابودی است، محفوظ نگه دارند.

نرگس (رخشان بنی اعتماد)
فیلم داستان زنی به نام آفاق است که با جوانی به نام عادل زندگی می‌کند. آفاق از کودکی او را بزرگ کرده و آن‌ها از طریق دزدی زندگی خود را می‌گذرانند. هنگامی که عادل با دختر جوانی آشنا می‌شود و به او دل می‌بندد، اوضاع برای آفاق تغییر می‌کند.

نیاز (علیرضا داوودنژاد)
نوجوانی به نام علی پس از مرگ پدرش برای تامین هزینه‌های زندگی تصمیم به کار می‌گیرد اما با مخالفت مادرش روبرو می‌شود. پس از مدتی او در یک چاپخانه کاری پیدا می‌کند اما صاحب چاپخانه ناچار است بین او و همکارش یکی را برای کار انتخاب کند. به همین دلیل بین دو نوجوان بر سر ماندن در چاپخانه رقابتی شکل می‌گیرد.

شب بیست و نهم (حمید رخشانی)
محترم و حسین طبق یک سنت کهن خانوادگی، در کودکی با هم نامزد می‌شوند تا در جوانی به عقد هم درآیند. در حین مراسم شبحی دیده شده که خانواده‌ها را نگران آینده ازدواج آن‌ها می‌کند. آن دو با هم ازدواج می‌کنند و زمانی که محترم باردار است، چند بار با همان شبح مرموز روبرو می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcf.ydeiw6dvxgiaw.html
منبع : سینما تیکت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما