تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۴
جالب است ۰
احتمال دارد نشست مجازی میان روسای جمهور آمریکا و روسیه تا قبل از پایان سال جاری میلادی برگزار شود.
کرملین: امیدواریم نشست بایدن و پوتین تا قبل از پایان سال برگزار شود
به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ کرملین ابراز امیدواری کرد جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه تا پیش از انتهای سال جاری میلادی نشست مشترک برگزار کنند. 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پیشتر گفته بود این نشست ممکن است به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تنش میان آمریکا و روسیه در هفته‌های اخیر به دلیل آنچه واشنگتن آن را افزایش فعالیت روسیه در مرز‌های اوکراین می‌نامد بالا گرفته است. جو بایدن جمعه اعلام کرد احتمالا با پوتین و ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در هفته‌های آینده گفتگو خواهد کرد.

چندی پیش، ولودیمیر زلنسکی علی‌رغم هشدار‌های مسکو به کی‌یف درباره ادعا‌های بی‌اساس حول تحرکات نظامی این کشور در مناطق مرزی، مدعی شد نزدیک به ۱۰۰ هزار سرباز روسی در نزدیکی مرز اوکراین حضور دارند.

وی افزود: کشور‌های غربی اطلاعاتی در مورد تحرکات فعال نیرو‌های روسیه را با کی‌یف را به اشتراک گذاشته‌اند.  امیدواریم که تمام جهانیان به وضوح این موضوع را مشاهده کنند که چه کسی واقعاً خواستار صلح است و چه کسی نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ سرباز را در مرز ما متمرکز کرده است.

آمریکا و ائتلاف ناتو در بهار سال جاری هم اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کردند.

از سوی دیگر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه «روسیه ۲۴» در مورد ادعای مقامات غربی مبنی بر آماده شدن مسکو برای جنگ اوکراین گفت: این‌ها (ادعاها) جالب هستند!

او در ادامه افزود: روسیه در شرق اوکراین طرفدار درگیری نیست و در توافقات مینسک نیز این موضوع بیان نشده است که روسیه طرف درگیری است و ما هرگز این ادعا را قبول نکرده و نخواهیم کرد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد روسیه یک موشک ضد ماهواره را علیه یکی از ماهواره‌های آمریکایی ازمایش کرده است و این اقدام در حالی انجام شده است که تنش‌ها میان روسیه و آمریکا، زنگ خطر را در خصوص استقرار نیرو‌های روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین به صدا در آورده است.

لهستان، لیتوانی و لتونی نیز اعلام کرده اند که در حال بررسی اجرای ماده ۴ ناتو در مورد بحران مهاجران در مرز‌های خود با بلاروس هستند.
https://mardomefarda.ir/vdcgrz9u4ak93.pra.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین