تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۵
جالب است ۰
نخستین رویداد روایت‌محور با موضوع جوانی جمعیت و معرفی الگوهای موفق فرزندآوری و فرزندپروری به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام و با حضور مدیرعامل این بنیاد و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.
برگزاری رویداد مثبت۵ با موضوع جوانی‌جمعیت / اعلام آغاز توزیع بسته‌های لبخند مادری و ارائه خدمات درمانی به مادران توسط ستاد اجرایی فرمان امام
در این مراسم تعدادی از زوجین دارای 3 فرزند به بالا ، تجارب خود از لحظات ناب فرزندپروری و مدیریت خانواده و امورات زندگی درکنار تحصیل و اشتغال پس از تولد فرزندان‌شان را به صورت "تد" روایت کردند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در این مراسم اظهار داشت: در سال جاری ستاد اجرایی فرمان امام کمک هزینه درمان ناباروری ۱۰ هزار زوج نیازمند را از طریق بنیاد 15 خرداد پرداخت خواهد کرد، تاکنون ۱۱۰۰ خانواده متقاضی دریافت این تسهیلات را شناسایی و به بانک عامل معرفی کرده‌ایم.

حمیدرضا علیان‌زادگان با بیان این‌که حمایت از خانواده‌های دارای 3 فرزند از دیگر اقدامات در دستور کار ماست، افزود: در طرح "لبخند مادری" ، بسته‌هایی شامل۴۰ قلم کالای ضروری مورد نیاز نوزاد به ارزش معادل ۴ میلیون تومان از بدو تولد تا دوسالگی کودک را اهدا خواهیم کرد.

وی افزود: این بسته‌ها با اولویت خانواده‌های نیازمند یا سربازان و دانشجویان دارای 3 فرزند به بالا و خانواده‌های دارای فرزند چندقلو ارائه خواهد شد.


علیان‌زادگان ادامه داد: از فردا توزیع این بسته‌ها از استان البرز آغاز می‌شود و در سال جاری بیش از۷۰۰۰ بسته بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در باشگاه مادر و کودک مثبت پنج نیز خدمات پزشکی، دندانپزشکی، مشاوره سلامت، بهداشت، تغذیه، دارو و ... به مادران از زمان بارداری تا ۳ سالگی نوزاد ارائه خواهد شد.اولین مرکز در این زمینه را شهریورماه افتتاح میکنیم و بر اساس بازخورد این مرکز آزمایشی، در ۱۰ استان این طرح را گسترش خواهیم داد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تصریح کرد: در بخش دیگری از برنامه‌های بنیاد، خدمات و کالاهای موردنیاز مادر و فرزند قبل از تولد تا ۵ سالگی در بستر فضای مجازی و در پلتفرم خدمت‌رسان خانواده ارائه خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز دراین مراسم با قدردانی از خدمات ستاد اجرایی درحوزه جمعیت گفت: ستاد اجرایی فرمان امام مانند سایر زمینه‌ها در مسئله برنامه‌ریزی برای مقابله با تحدید نسل و جوانی جمعیت نیز پیش‌رو بود و در سال‌های اخیر اقدامات مبتکرانه خوبی را اجرایی کرد.

انسیه خزعلی افزود: دولت سیزدهم مصمم است که براساس قوانین مصوب درخصوص لزوم رشد جمعیت و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و تأکیدات مقام معظم رهبری دراین زمینه، با جدیت درتمام بخش‌ها به این مسئله به عنوان یک سیاست جدی نگاه کند و زمینه را برای افزایش جمعیت و تسهیل فرزندآوری خانواده ها فراهم کند.

انتهای پیام/
https://mardomefarda.ir/vdci.vayct1awybc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما