تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۳
جالب است ۰
اعضای فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت ورزش و جوانان بر حمایت از تیم ملی در راه جام جهانی تاکید کردند.
اعلام حمایت از تیم ملی در جلسه وزارت ورزش و فراکسیون راهبردی مجلس
به گزارش مردم فردا،شب گذشته اعضای فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای چهار ساعته ضمن حضور در وزارت ورزش و جوانان و استماع گزارش فعالیت‌های انجام گرفته در این وزارتخانه و اعلام نظرات، مواضع و حمایت خود از برنامه‌های فعلی و پیش‌روی این وزارتخانه در ابعاد مختلف، بر حمایت از تیم ملی در راه آماده‌سازی تیم ملی فوتبال تاکید کردند.
در این جلسه میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال هم برنامه‌های این فدراسیون برای آماده‌سازی هر چه بهتر تیم ملی را برای نمایندگان مجلس تشریح کرد و در پایان نمایندگان حاضر در جلسه به همراه وزیر ورزش و جوانان پیراهن تیم ملی را به نشانه اعلام همبستگی با تیم ملی امضا کردند.
کلهر: در حوزه فرهنگی زنده نگاه داشتن و احیا اخلاق و فتوت جوانمردی از وظایف اصلی ماست
معاون فرهنگی و توسعه ورزش بااشاره به برنامه های توسعه ای این معاونت  از برگزاری جام پرچم برای نخستین بار با حضور  ۳۷ هزار روستای دارای دهیار خبر داد و گفت: در این رویداد  ۳۰ هزار تیم در سامانه مینی فوتبال که ۳۶۰ هزار ورزشکار دارند  ثبت نام کرده اند.
سینا کلهر با تاکید بر اهمیت حوزه فرهنگی و توسعه ورزش همگانی  در نشست نمایندگان فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از نمایندگان محترم مجلس تقاضا دارم این ۲ حوزه را مورد اهمیت قرار دهند.       
وی با اشاره به ۳ اصل مهم مورد بررسی در حوزه فرهنگی و توسعه ورزش همگانی گفت: زنده نگاه داشتن و احیا اخلاق و فتوت جوانمردی در جامعه ماموریت و وظیفه اصلی ما است که از طریق دوره های اخلاق حرفه ای و مربیان فرهنگی در تمامی فدراسیون ها و هیات های ورزشی مورد پیگیری است که قرار است در مراسم رسم جوانمردی در هفته آینده که در استان ها برگزار میشود از  ورزشکار و پهلوان اخلاقی استان شود.   
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد :  حوزه چهره های ورزشی و نامداران ورزشی از دیگر مسائل مورد اهمیت این حوزه می باشد که در این راستا کانون چهره های ورزشی جهت تحلیل و بزرگداست مقام ورزشکاران شناخته شده در جامعه تشکیل شده است.  
همچنین پیگیری مسائل فرهنگی ورزش از پناهندگی ورزشکاران تا دوپینگ و ..... از دیگر موارد مورد اهمیت است که جهت پیشبرد آن ذیل موارد  سفیران و سکوهای فرهنگی طرح های اجرایی و عملیاتی ای در نظر گرفته شده است.  
کلهر یادآوری کرد ورود بانوان به ورزشگاه ها یکی از مهم ترین مسائل است که در در بازیهای ملی شاهد عملی شدن این اتفاق بوده ایم و بدلیل فقدان زیر ساخت ها در ورزشگاه ها، با ورود بانوان به ورزشگاه ها  در بازیهای داخلی و باشگاهی با چالش مواجه هستیم که برای رفع آن نیازمند حمایت های نمایندگاه محترم مجلس هستیم.  
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با اشاره به تاثیر ورزش در سلامت و نشاط اجتماعی گفت: متاسفانه آمار ورزش همگانی در جامعه ما ۲۵ درصد است و نزدیک به ۷۵ درصد جامعه ورزش نمیکنند و  با فقر حرکتی مواجه هستیم که رفع آن نیازمند نگاه و اعتبارات ویژه به فدراسیون ورزش همگانی است.  
وی با اشاره به ۶۵ انجمن فعال در فدراسیون ورزش همگانی افزود: در راستا توسعه ورزش همگانی ۳ طرح ملی همیاران ورزشی، احیا و احداث جاده های تندرستی و بازی راه ها در حال اجرا است.  
کلهر در پایان به اهمیت ورزش روستایی و عشایری، خانه های ورزش روستایی و جشنواره های نوروزی که نبازمند حمایت های مالی نمایندگان هستند، اشاره کرد و گفت:  در این حوزه برای اولین بار دوره رقابت ورزشی جام پرچم را برگزار کردیم که از ۳۷ هزار روستای دارای دهیار ۳۰ هزار تیم در سامانه مینی فوتبال که ۳۶۰ هزار ورزشکار هستند، ثبت نام کردند و از تیرماه مسابقات مینی فوتبال در هزار و هفتاد بخش کشور آغاز میشود و  بعنوان بزرگترین رویداد ورزشی سازماندهی شده است.
کاظمی‌پور: در بخش اعتبارات استانی رکورد شکنی داشتیم
معاون توسعه ورزش بانوان گفت: در حوز بانوان در بخش ابلاغ‌ها و اعتبارات استانی نسبت به سال‌های گذشته رکورد شکنی داشتیم.
کاظمی پور در نشست نمایندگان فراکسیون راهبردی و ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: با حمایت هایی  که در مجموعه وزارت ورزش ‌وجوانان از بانوان ورزشکار صورت گرفت توانستیم اتفاق های خوبی را در بخش بانوان در حوزه اعتبارات داشته باشیم.
وی با اشاره به دستاوردهای مثبت سفرهای استانی در بخش بانوان گفت: در این سفرها سعی کردیم به زیرساخت‌های ورزشی ویژه بانوان بیشتر توجه کنیم  و در این راستا قدمهای خوبی برداشتیم.
معاون توسعه ورزش بانوان در بخش دیگر صحبتهایش به ورزش قهرمانی و همگانی اشاره کرد و ابراز داشت: در این وزارتخانه  علاوه بر زیر ساخت‌ها از بخش قهرمانی و همگانی که جز اولویت‌های ما بشمار می روند غافل نشدیم و چه در سفرهای استانی و چه در وزارت ورزش و جوانان همواره سعی کردیم به این دو بخش توجه ویژه داشته باشیم و درخشش بانوان در چند ماه گذشته در میادین مختلف گواه این مطلب است.
کاظمی پور ادامه داد: در بخش قهرمانی بالغ بر ۱۵۰۰ ورزشکار در حوزه بانوان به رویدادهای مختلف اعزام داشتیم که در اکثر میادین دخترانمان با دست پر از میادین برگشتند.
وی در ادامه به حضور داوران و مربیان در مسابقات مختلف اشاره کرد و افزود: حدود ۱۲۰ اعزام  داور و مربی در میادین بین المللی حضور فعال داشتند و دختران لژیونرها  در رشته‌های فوتبال،فوتسال،بدمینتون و....در سطح دنیا فعالیت پررنگ دارند و از نام ایران و ایرانی دفاع می کنند.
معاون توسعه ورزش بانوان در پایان از اولین‌های ورزش بانوان در چند ماه گذشته نام برد و گفت: در بخش بانوان توانستیم چند رویدادی که برای اولین بار رخ داد را در کارنامه ورزش بانوان ثبت کنیم  که از این میان می‌توان به اولین حضور تیم‌های ملی هندبال بانوان در سه رده سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان در مسابقات آسیایی و کسب بهترین نتیجه و درخشش و رکوردزنی مشکات الزهرا صفی دختر تنیسور کشورمان که معتبرترین رویدادهای بین الملی توانست بر سکوی نخست بایستد اشاره کرد.
سیدمحمد پولادگر با اشاره به دست‌آوردهای اخیر کسب شده توسط ورزشکاران ایران اظهار کرد: اتفاقات خوبی برای جامعه ورزش کشور به دست آمد که برخی از این موفقیت‌ها برای اولین بار حاصل شد. در رشته بوکس برای اولین بار توانستیم مدال برنز مسابقات جهانی را کسب کنیم و همچنین در رشته یخنوردی نیز برای اولین بار به مدال طلا رسیدیم.
وی افزود: تیم ملی هندبال ما توانست عنوان چهارمی را به دست آورد و به مسابقات جهانی راه پیدا کند. رکابزنان ملی‌پوش ما نیز در جایگاه سوم آسیا قرار گرفتند که واقعا این نتیجه بی نظیر بود.
معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: کاروان ورزشی ایران در مسابقات المپیاد ناشنوایان که در برزیل برگزار شد عنوان سومی را به دست آورد که نسبت به دوره‌های قبل پیشرفت چشم‌گیری داشتند و توانستند پرچم ایران را بارها به اهتزاز درآورند.
پولادگر خطرنشان کرد: عملکرد ورزش قهرمانی ایران در میادین بین‌المللی قابل قبول بوده است و برنامه‌ریزی که در وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته چشم‌انداز روشنی را جلوی راه ورزش ایران قرار داده است.
سجادی: با اختصاص ٢٧ صدم درصد در ورزش رنسانس اتفاق خواهد افتاد
وزیر ورزش وجوانان برگزاری نشست‌های تخصصی با فراکسیون‌هایی چون فراکسیون راهبردی، فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی را سرآغازی برای تعاملات بیشتر با نمایندگان مردم در خانه ملت برای مدیریت بهتر و تسریع برنامه‌های توسعه‌ای در دو حوزه ورزش و جوانان عنوان کرد.
دکتر سید حمید سجادی در نشست نمایندگان فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: جلسه فوق العاده‌ای بود و در آن مطالب بسیار خوبی بیان شد و من از ابتدا ۲۸ نکته ارزشمند که فوق‌العاده حساس،  ریزبینانه و استراتژیک بود به یادگار برداشتم.
وی در ادامه ضمن قدردانی از تشکیل چنین نشستی بیان کرد: این جلسه آغاز تعاملات بیشتر مجموعه ورزش و جوانان با فراکسیونهای تخصصی از جمله فراکسیون فرهنگی، اجتماعی و راهبری و نقطه عطفی برای همکاری بیشتر با هدف مدیریت بهتر و تسریع در برنامه‌های توسعه‌ای است.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه تاکید اعضاء فراکسیون راهبردی درخصوص دیپلماسی ورزشی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این موضوع را به عنوان یکی از دغدغه‌ها برای ورزش کشور می‌دانم.
وی توضیح داد: ما در داخل کشور ۲۳۵ گونه ورزش را  مدیریت می‌کنیم  و در دنیا بیش از ۲ هزار سازمان بین المللی وجود دارد که در حوزه ورزش کار می‌کند.
سید حمید سجادی در ادامه سخنانش کرسی‌های بین المللی کسب شده توسط ورزشی‌ها در کشورمان را مورد توجه قرار داد وگفت: هم‌اکنون حدود ۴۳۰  کرسی بین المللی توسط حدود ۳۶۰ نفر برای کشورمان به دست آمده است، اما تنها کسب این جایگاه‌های بین المللی مهم نیست بلکه باید بررسی کنیم چنین کرسی‌هایی چه دستاورد و چه خروجی برای ورزش کشورمان دارد.
وی این نکته را مورد تاکید قرار داد که باید از این کرسی‌ها در شرایط کنونی به نفع کشور با برپایی اردوهای داخلی، پذیرفتن میزبانی و برگزاری دوره‌های علمی و تخصصی بهره‌برداری کرد.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش به زیرساخت‌های علمی ایران در حوزه ورزش اشاره و در این ارتباط  توضیحاتی را در خصوص مرکز بین المللی آموزش در تکواندو و تیراندازی ارائه کرد و بهره برداری بهینه از این امکانات را مورد توجه قرار داد.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های ورزش‌های ملی کشورمان و برنامه‌ریزی درجهت توسعه بین‌المللی آنها بیان کرد: فدراسیون جهانی زورخانه‌ای در کشور فعال است و در نظر داریم دفتر توسعه منطقه ای آن را در یکی از مناطق آزاد مثل قشم و کیش راه‌اندازی کنیم که دراین راستا مکاتبات لازم صورت گرفته است.
سجادی در ادامه سخنانش یکی از برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان را ارتباط بیشتر با یونسکو عنوان کرد و توضیح داد: من چهار سال  به عنوان نایب رئیس کمیته تربیت بدنی بین دول یونسکو بودم که  ۱۸ کشور عضو آن بودند و تمام برنامه‌ها، تصمیمات و حمایت‌ها برای ورزش‌های دولتی جهان در این کمیته گرفته می‌شود.
وی در بخش دیگرسی از سخنانش توضیحاتی را درخصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان ارائه کرد و گفت:  ۲۳ اسفندماه همزمان با  میلاد حضرت علی اکبر(ع)،  شورای عالی جوانان  به ریاست رئیس جمهور پس از ۹ سال برگزار شد که مصوبات بسیار خوبی را برای این حوزه درپی داشت.
وزیر ورزش و جوانان افزود: یکی از این مصوبات منجر به تشکیل دبیرخانه شورای عالی جوانان در ریاست جمهوری شد و  در همان جلسه پست مشاور جوانان که دبیر شورای عالی جوانان هم خواهد بود، شکل کرفته و ضمن اینکه مقرر شد، معاونت خودمان حفظ  شود.
وی در ادامه سخنانش از تلاش‌های نمایندگان مجلس در تخصیص ۲۷ صدم درصد به ورزش قدردانی کرد و گفت: اختصاص این مبلغ در روزهای پایانی سال خبر خوبی برای این مجموعه بوده است.
سیدحمید سجادی تصریح کرد: با اختصاص این مبلغ یک رنسانس برای ورزش کشور به وجود خواهد آمد و ما خواهیم توانست بسیاری از درخواست‌های به حق نمایندگان مجلس را به سرانجام برسانیم و با تزریق این منابع من مطمئن هستم در اتمام پروژه‌ها نیز  روسفید خواهیم شد.
وزیر ورزش و جوانان درخصوص پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در کشور نیز گفت: ما میراث‌دار یک سری پروژه‌های نیمه تمام هستیم که بالای ۲۰ سال سن دارد و از اعضاء فراکسیون راهبردی می‌خواهم تا برای تعیین تکلیف آنها به ما راهکار و مشورت دهند.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۶ هزار پروژه نیمه تمام داریم که یک هزارو ۱۰۰ مورد آن تعطیل است و هیچ پیمانکاری روی آن کار نمی‌کند که در صورت تخصیص ۲۷ صدم درصد خواهیم توانست بسیاری از مشکلات در حوزه زیرساخت‌ها و پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام را رفع کنیم.
https://mardomefarda.ir/vdcg.79urak9nnpr4a.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما