تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۰
جالب است ۰
گمانه زنی هایی در محافل امنیتی ژاپن در حال افزایش است مبنی بر اینکه آیا اهداف پیشنهادی یک قابلیت ضد حمله، کمیسیون نظامی مرکزی چین را که بالاترین ارگان تصمیم گیر در نیروهای مسلح این کشور به رهبری شی جین پینگ رئیس جمهوری است، شامل می شود.
بخش نظامی چین هدف احتمالی قابلیت ضد حمله ژاپن
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری کیودو، این گمانه زنی ها هفته گذشته در نشست پارلمان ژاپن مطرح شد زمانی که وزارت دفاع به طور مستقیم به پرسش یک نماینده مخالف پاسخ نداد.

این نماینده مخالف پرسیده بود که آیا اهدافی که تا همین اواخر، قابلیت حمله به پایگاه دشمن نامیده می شد، شامل کمیسیون نظامی مرکزی چین می شود یا نه.

نشست پارلمان پس از آن برگزار شد که حزب لیبرال دموکرات چندی پیش به دولت فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن پیشنهاد داد به قابلیت حمله متقابل برای حمله به پایگاه های دشمن و فرماندهی و عملکرد کنترل دست یابد.

حزب لیبرال دموکرات هنوز به طور مشخص نگفته که این وظایف شامل چه مواردی است، اما کارشناسان دفاعی می گویند قابلیت پیشنهادی می تواند مراکز فرماندهی را که دستور حملات موشکی را صادر می کنند، دربرگیرد و گزینه های ژاپن برای اقدام تلافی جویانه در برابر موشک های سیار و موشک های پرتاب شونده از زیردریایی را افزایش دهد.

«ماساهیسا ساتو» مدیر بخش امور خارجه حزب لیبرال دموکرات و دیگر کارشناسان امنیتی می گویند چین حدود یک هزار و ۹۰۰ موشک کوتاه برد و با برد متوسط دارد که امکان دستیابی به ژاپن را دارا هستند.

حزب لیبرال دموکرات می خواهد این پیشنهاد زمانی منعکس شود که دولت، راهبرد امنیت ملی و سایر اسناد را تا پایان سال جاری مورد بازنگری قرار دهد.

در همین حال، یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن گفت که دولت در حال بررسی یک قابلیت ضد حمله بدون رد هر گونه گزینه احتمالی است تا خود را به طور کامل برای محافظت از جان مردم آماده کند.

نمایندگان حزب لیبرال دموکرات امیدوارند یک قابلیت ضد حمله، به عنوان عامل بازدارنده ای در برابر حملات احتمالی به ژاپن به ویژه با توجه به اقدامات بی محابای چین در منطقه هند – اقیانوسیه و توسعه توان هسته ای و موشکی کره شمالی عمل کند.

منتقدان اما می گویند این اقدام نشان دهنده تغییری بزرگ از موضع امنیتی دفاع محور ژاپن طبق قانون اساسی پرهیز از جنگ این کشور است.
https://mardomefarda.ir/vdce.w8fbjh8no9bij.html
منبع : ایرنا
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین