تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۸
جالب است ۰
اگرچه ال‌جی سال گذشته رسما کسب و کار گوشی‌های هوشمند خود را تعطیل کرد اما این شرکت همچنان در زمینه تامین قطعات الکترونیکی و خصوصا نمایشگرهای LED نام مطرح و محبوبی به شمار می‌رود، اکنون نیز به نظر می‌رسد این شرکت نوآوری تازه‌ای در زمینه نمایشگر به همراه داشته باشد.
رونمایی ال‌جی از یک نمایشگر تاشوی منحصر به فرد
به گزارش مردم فردا،در نمایشگاه Display Week امسال، ال‌جی به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در صنعت تولید نمایشگر به رویداد مذکور دعوت شد و اعلام کرد تیم تحقیق و توسعه‌اش دستگاه تاشوی اولدی ساخته‌اند که می‌تواند از 0 تا 360 درجه باز و بسته شود.

در طول این رویداد ال‌جی از این نمایشگر تاشوی اولد و لمسی رونمایی کرد که پس از باز شدن افقی اندازه آن به 8.03 اینچ می‌رسد. البته همانطور که گفته شد خاص‌ترین ویژگی این نمایشگر باز و بسته شدن 360 درجه آن است.

فناوری ساخت نمایشگر تاشوی 360 درجه ال‌جی چیست؟
  
بنابر اخبار موجود، به نظر می‌رسد ال‌جی برای ساخت این دستگاه از فناوری UTG (شیشه فوق باریک) بهره برده است، همچنین بخش خارجی نمایشگر با ماده ضد اثر انگشت پوشش داده شده تا دستگاه ظاهری تمیز و یکپارچه داشته باشد. ال‌جی همچنین ادعا کرده که این نمایشگر تاب تحمل 200,000 بار تا شدن را دارد.

سایر مشخصات این نمایشگر منحصر به فرد عبارتند از وضوح تصویر 2480 در 2200 پیکسل که با تراکم پیکسلی 413 پیکسل در هر اینچ همراه می‌شود. این نمایشگر همینطور دارای پوشش 109.9 درصدی طیف رنگی DCI-P3 است و در شرایط معمول 430 نیت روشنایی دارد که این مقدار می‌تواند به حداکثر میزان 600 نیت برسد.

البته در حال حاضر مورد کاربردی برای این نوع نمایشگر وجود ندارد اما این امر دلیل نمی‌شود که کار مهندسان ال‌جی در جلو راندن مرز و محدودیت نمایشگرهای تاشو جای تحسین نداشته باشد.

در پایان همچنین اشاره به این مورد نیز خالی از لطف نیست که ال‌جی در طول نمایشگاه مذکور نمایشگر دیگری را هم معرفی کرد که مانند یک لپ‌تاپ 180 درجه به سمت داخل تا می‌شود، 17 اینچ اندازه دارد و نمونه اولیه‌ آن نیز در طول این رویداد عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت.
https://mardomefarda.ir/vdci.rayct1awpbc2t.html
منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما