تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰
جالب است ۰
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: اصل در حذف ارز ترجیحی اقناع عمومی است که تیم مشاوره‌ای و رسانه‌ای دولت این را نپسندیده و با روش دفعی کار را پیش برده است.
انتقاد یک نماینده از تیم مشاوره‌ و رسانه‌ای دولت
به گزارش مردم فردا،جلال رشیدی کوچی در گفت‌وگو با ایسکانیوز، با بیان اینکه کشور ما تاکنون دو جراحی بزرگ اقتصادی را تجربه کرده است، اظهار کرد: یک تجربه نشان داد وقتی قبل از هر اقدامی مردم را در جریان قرار دهیم و آنان را نسبت به مسئله اقناع کنیم، سنگین‌ترین اقدامات اقتصادی را می‌توان با کمترین تبعات به ثمر رساند.

وی با بیان اینکه هدفمند کردن یارانه‌ حامل‌های انرژی در دولت نهم وقتی اتفاق افتاد که پیش از هر اقدامی با مردم صحبت شد و در جریان کار قرار گرفتند، افزود: این مسئله سبب همراهی حداکثری مردم با هدفمندی یارانه شد و کار را برای دولت راحت تر کرد. در جای دیگر وقتی کشور نیازمند افزایش قیمت بنزین بود، دولت دوازدهم این کار را بدون گفت‌وگو با مردم انجام داد که خسارات گسترده‌ای برای کشور داشت و این نمونه پیشبرد یک موضوع با دو روش متفاوت است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ملت ایران مردم فهمیده‌ای هستند و ما هر وقت با آنان صحبت کردیم، از همراهی آنان بهرمند شدیم و کارها بایک فرآیند خوب انجام شد.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح‌های مهمی چون حذف  ارز ترجیحی اصل باید بر اقناع عمومی گذاشته شود که به نظر می رسد تیم مشاوره‌ای و رسانه‌ای دولت این را نپسندیده و با همان روش قبلی که دفعی بوده کار را پیش برده که به نظر من روش خطرناکی است.

رشیدی کوچی با بیان اینکه متأسفانه در خصوص اجرای طرح حذف ارز ترجیحی اطلاعات شفافی در اختیار جامعه و حتی رسانه‌ها قرار نگرفته و سبب سردرگمی مردم شده است، گفت: یک نوع چندصدایی در تیم مجری دولت وجود دارد که نگران کننده است. صرف نظر از روند حذف ارز ترجیحی در خصوص وزرایی که درباره مسائل دیگر به صحن مجلس می‌آیند نیز چند صدایی وجود دارد که امیدواریم این  روند اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: متفاوت بودن نظرها در مسئولان حوزه اجرا، این نگرانی را افزایش می دهد که شاید دولت برنامه جدی درباره کاری که می‌کند نداشته باشد و صرفاً به سمت حذف ارز به هر قیمتی می‌رود که این جامعه را نگران می‌کند، بنابراین گفت‌وگوی شفاف و بی پرده با مردم مهمترین کاری است که دولت در ابتدای کار باید انجام می‌داد.
https://mardomefarda.ir/vdca.wn0k49nuw5k14.html
منبع : ایسکا نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما