تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۵
جالب است ۰
امروز شرکت TSMC گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول سال 2022 خود را منتشر کرد که در آن می‌توان رشد فعالیت این کمپانی در حوزه‌ی تراشه‌های دسکتاپ را مشاهده کرد.
بیشترین درآمد TSMC مربوط به پردازنده‌های دسکتاپ است
به گزارش مردم فردا،همانطور که می‌دانید شرکت TSMC یکی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه در جهان است و تاثیر بسیاری بر صنعت نیمه‌هادی دارد. این کمپانی ویفرهای سیلیکونی لازم برای تولید پردازنده‌های کمپانی‌های دیگر مانند مدیاتک و کوالکام را تولید می‌کند.

اخیراً یکی از مدیران اجرایی این کمپانی به نام Neil Shah گزارش مالی سه ماهه‌ی اول سال 2022 را منتشر کرد و همچنین در کنار آن، میزان مشتریان TSMC را نیز بر پایه‌ی پلتفرم سخت افزاری طبقه‌بندی کرد.  

پیش از این همانطور که انتظار می‌رود بیشتر درآمد کمپانی TSMC مربوط به تولید تراشه‌های موبایل شرکت‌هایی چون اپل، کوالکام و مدیاتک بود. اما در سه ماهه‌ی اخیر این روند تغییر کرده است؛ بر اساس گزارش منتشر شده هم‌اکنون محصولات مربوط به بخش «پردازش سطح بالا» (High Performance Computing) بیشترین درآمد را برای TSMC کسب می‌کنند.

پردازش سطح بالا به تراشه‌هایی اشاره دارد که از فرکانس بالاتری بهره‌مند هستند، به توان مصرفی بیشتری نیاز دارند و در نتیجه بیشتر روی سیستم‌های کامپیوتر دسکتاپ و لپ تاپ‌ها یافت می‌شوند. در میان مشتریان بخش HPC این کمپانی می‌توان به سری پردازنده‌های M1 اپل، CPUها و GPUهای مربوط به پردازنده‌های AMD Ryzen و کارت‌های گرافیک AMD Radeon و همچنین پردازنده‌های گرافیکی سری GTX و MX انویدیا اشاره کرد.

در حال حاضر 41 درصد از درآمد TSMC مربوط به محصولات HPC بوده و 40 درصد آن مربوط به پردازنده‌های موبایل است. بخش محصولات پردازش سطح بالای این کمپانی در سه ماه اخیر حدود 26 درصد رشد داشته که در کنار بخش مربوط به تراشه‌های خودرو رکورد بیشترین رشد فصلی TSMC را شکسته است.

در کنار گزارش مالی سه ماهه، شرکت آماری CounterPoint نموداری از فرآیند ساخت تراشه‌های TSMC منتشر کرد که نشان می‌دهد چیپست‌های جدید 5 و 7 نانومتری این کمپانی در سه ماهه‌ی اول 50 درصد تراشه‌های تولیدی شرکت را شامل می‌شود. این امر احتمالاً به دلیل سفارش‌های بزرگ شرکت‌های اپل، AMD، مدیاتک و کوالکام در چند ماه اخیر است.

نظر شما در مورد عملکرد شرکت TSMC در سه ماه اخیر چیست؟ آیا در فصل بعدی هم طبقه‌بندی درآمد این کمپانی به همین شکل باقی می‌ماند یا دوباره تراشه‌های موبایل به صدر می‌روند؟
https://mardomefarda.ir/vdcj.8eafuqevosfzu.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما