تاریخ انتشار :جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰
جالب است ۰
خرید توییتر توسط ایلان ماسک باعث ایجاد بحث‌های گسترده‌ای در مورد آینده این شبکه اجتماعی شده است
ایلان ماسک و توییت‌های دردسرسازش
به گزارش مردم فردا، حتی دولت ایالات متحده با ابراز 'نگرانی در مورد قدرتی که رسانه‌های اجتماعی بزرگ در اختیار دارند ' در این باره اظهار نظر کرده است. ماسک از زمان پیوستن به توییتر در سال ۲۰۰۹ چندین بار خود را به دردسر انداخته است و بیش از یک بار با اقدام قانونی علیه خود به دلیل فعالیت‌های‌اش در توییتر مواجه شده است.

اما کاری که ماسک با خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار انجام داد، "سابقه توییت‌های" بحث برانگیز این کارآفرین میلیاردر متولد آفریقای جنوبی را هم در کانون توجه عموم قرار داده است.

ماسک از زمان پیوستن به توییتر در سال ۲۰۰۹ چندین بار خود را به دردسر انداخته است و بیش از یک بار با اقدام قانونی علیه خود به دلیل فعالیت‌های‌اش در توییتر مواجه شده است.

در اینجا نگاهی به برخی از جنجالی‌ترین توییت‌های مالک جدید توییتر می‌اندازیم.

توییت در مورد نجات پسرهای گرفتار در غار تایلند
در سال ۲۰۱۹ ایلان ماسک پس از اینکه وِرنون آنسوُرث، غواص انگلیسی غار را در توییتر "پدو گای" (اون بچه‌بازه) خوانده بود، به اتهام بدنام کردن با محاکمه روبرو شد - این توییت پس از آن حذف شد.

آنسورث یک سال پیش از آن پس از هدایت تلاش‌ها برای نجات ۱۲ پسر نوجوان که در غاری زیرزمینی در تایلند گیر افتادند، به شهرت بین‌المللی دست یافت.

ماسک در تلاش بود که به این عملیات کمک کند و می‌خواست یک زیردریایی کوچک اهدا کند.

در عوض، پس از اینکه این غواص این پیشنهاد را رد کرد و آن را یک "حربه تبلیغاتی و روابط عمومی" نامید، ایلان ماسک در رسانه اجتماعی توییتر با آنسورث وارد نزاع لفظی شد.

پس از اظهارات ماسک، آنسورث به دلیل بدنام کردن از او شکایت کرد و تقاضای ۱۹۰ میلیون دلار غرامت کرد، اما دادگاه لس آنجلس به نفع این کارآفرین رای داد.

در آن زمان، لین وود، وکیل آقای آنسورث گفت: "این حکم پیامی را می‌فرستد … که شما می‌توانید هر اتهامی را که می‌خواهید مطرح کنید، هر چقدر که ممکن است زشت و نادرست باشد، و هر کسی می‌تواند از آن فرار کند."

واکنش به کووید-۱۹
زمانی که کووید-۱۹ در ماه مارس ۲۰۲۰ به عنوان یک بیماری همه‌گیر اعلام شد، ایلان ماسک هنگام انتقاد از اقداماتی مانند قرنطینه، جلوی زبانش را نگرفت - او حتی آنها را "احمقانه" خواند.

ماسک در یکی از توییت‌های خود در مورد این موضوع، که در ۳۰ ژوئن همان سال ارسال شد، معیارهای تعیین اینکه آیا فردی در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده است یا نه را زیر سؤال برد.

این کارآفرین علیرغم اینکه واکسینه شده بود، به طور علنی با دستور العمل‌های واکسیناسیون مخالفت کرد و با مقایسه جاستین ترودو نخست وزیر کانادا با آدولف هیتلر در جریان اعتراضات رانندگان کامیون کانادایی به واکسیناسیون اجباری، سازمان‌های یهودی را خشمگین کرد.

تقابل با پوتین
واکنش‌های پرشور بسیاری از سوی چهره‌های عمومی به حمله روسیه به اوکراین وجود داشت، اما قطعاً واکنش ایلان ماسک یکی از عجیب‌ترین واکنش‌ها بود.

در ۱۴ مارس، این کارآفرین در توییتر نوشت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به مبارزه تن به تن دعوت می‌کند.

"به این وسیله ولادیمیر پوتین را به نبردی تن به تن دعوت می‌کنم. شرط بر سر اوکراین است."

او بعداً مستقیماً حساب رسمی رئیس‌جمهور روسیه را مخاطب قرار داد و این دعوت را تکرار کرد. پوتین، صاحب کمربند سیاه جودو، هنوز پاسخی نداده است.

اهانت به رئیس‌جمهور آمریکا
ایلان ماسک ثروت خود را از مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاری‌های تجاری که شامل شرکت تولید خودروهای برقی تسلا می‌شود، به دست آورده است. این شرکت به بازیگر پیشرو در این تجارت تبدیل شده است.

ژانویه گذشته، به نظر می‌رسید که این میلیاردر از اظهار نظر جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در مورد تولید خودروهای برقی در آمریکا، که در آن نامی از تسلا برده نشده بود و به رقبای این شرکت اشاره شده بود، عصبانی شده است.

او در ۲۷ ژانویه در توییتی نوشت: "بایدن یک عروسک خیمه شب بازی جورابی مرطوب به شکل انسان است."

آسیب رساندن به تسلا با یک توییت
ایلان ماسک به لطف نظراتی که در توییتر ابراز کرده است و برای شرکت هزینه مالی داشته است، چندین بار با سهامداران تسلا به مشکل برخورده است.

نوامبر گذشته، سهام تسلا تقریباً ۵ درصد سقوط کرد. این سقوط پس از این اتفاق افتاد که این کارآفرین یک نظرسنجی توییتری انجام داد که آیا باید بخشی از سهام خود را در شرکت بفروشد یا نه- در واقع، ۵۸ درصد از ۳.۵ میلیون کاربر توییتری که رای داده بودند، گفتند که باید این کار را بکند.

در ماه مه ۲۰۲۰ ماسک با انتشار توییتی مبنی بر اینکه فکر می‌کند سهام این شرکت "بیش از حد بالا" است، ویرانی بیشتری ایجاد کرد.

این اظهار نظر ۱۴ میلیارد دلار از ارزش بازار تسلا را نابود کرد.

شوخی کوکاکولا
جدیدترین جنجال ایلان ماسک در توییتر، که پس از خرید این شرکت رخ داد، سر و صدای زیادی به پا کرده است.

او در ۲۸ آوریل به شوخی اعلام کرد قصد دارد کوکاکولا را بخرد تا بتواند کوکائین را به فرمول معروف‌ترین نوشیدنی گازدار جهان اضافه کند.

طبق گفته مؤسسه ملی ایالات متحده در مورد سوء مصرف مواد مخدر، نوشیدنی اصلی که در سال ۱۸۸۵ توسط جان پمبرتون، داروساز آمریکایی اختراع شد، حاوی عصاره برگ کوکا بود. در آن زمان کوکائین قانونی و یک ماده رایج در داروها بود.

با این حال، این ماده بعداً از این نوشابه حذف شد و از سال ۱۹۲۹ دیگر به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده آن استفاده نشد.

در حالی که برخی از ۸۷.۴ میلیون دنبال‌کننده ماسک نسبت به این پست واکنش مثبت نشان دادند، برخی دیگر از آنچه به عنوان اشاره به مواد مخدر می‌دیدند انتقاد کردند.

این اولین باری نبود که این کارآفرین به خاطر مواد غیرقانونی به دردسر می‌افتاد. او در سال ۲۰۱۸ در یک مصاحبه ویدیویی با پادکست جو روگن، ماری جوانا می‌کشید. آن دو در آن زمان در کالیفرنیا فیلم‌برداری می‌کردند که در آن‌جا این ماده مخدر قانونی است اما منتقدان استدلال کردند که این کار ظاهر خوبی نداشت.
https://mardomefarda.ir/vdcc.eqma2bqx4la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین