تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰
جالب است ۰
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افراد بالای ۷۰ سال که بیش از ۳ ماه از واکسیناسیون دُز سوم آنها گذشته، لازم است، برای دریافت دُز نوبت چهارم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
لزوم تزریق دوز چهارم واکسن کرونا در افراد بالای ۷۰سال
به گزارش مردم فردا،کمال حیدری افزود: تزریق دز چهارم واکسن کرونا در اسفندماه سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد و افراد بالای ۷۰ سال، کادر بهداشت و درمان و کسانی که دارای بیماری‌های نقص ایمنی هستند در اولویت دریافت این نوبت هستند.

وی اظهارداشت: کادر بهداشت و درمان نیز برای تزریق دز چهارم کرونا باید بیش از ۴ ماه فاصله زمانی از دریافت نوبت سوم آنها گذشته باشند و بیماران دچار نقص ایمنی بدن نیز بعد از ۳ ماه از واکسینه شدن دز سوم، ملزم به دریافت دز چهارم هستند.

حیدری تصریح کرد: امسال برای عموم جامعه یک نوبت واکسیناسیون نیز داریم و کسانی که هنوز موفق به دریافت دز سوم واکسن نشده اند، درخواست می شود هر چه سریع تر به مراجعه به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از کسانی که تاکنون واکسن کرونا تزریق نکرده اند نیز درخواست می شود با توجه به شرایط آرام کشور از لحاظ وضعیت کرونایی، نسبت به دریافت روند واکسینه شدن در برابر این بیماری اقدام کنند.

به گفته حیدری، خوشبختانه با پوشش وسیع واکسیناسیون عمومی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، آمار مرگ و میر کرونایی و میزان مبتلایان روزانه به این بیماری کاهش محسوسی داشته و بسیاری از شهرها موارد فوتی ندارند، از مردم می خواهیم همچنان ماسک که مهمترین وسیله محافظتی در برابر انتقال کرونا است، را بزنند و با سهل انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی دوباره به روزهای تلخ کرونایی بر نگردیم.

به گزارش ایرنا، تا کنون ۶۴ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۲۶۹ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۴۰۷ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۵۴ هزار و ۴۵۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۱۲۸ دُز رسید.

اکنون هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد همچنین ۳۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.  

به گفته علیرضا ناجی رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، کرونا تمام نشده است و فقط شاید بتوان گفت وارد مرحله جدیدی از همه‌گیری (پاندمی) شده ایم.

وی افزود: شاهد زنجیره پر ترافیک انتقال ویروس در بسیاری کشورها نیستیم و در مرحله آرام تری قرار داریم، اما در بعضی از کشورها مانند چین خطر این بیماری همچنان وجود دارد.  اگر از منظر جهانی به این موضوع نگاه کنیم، مطمئنا همه گیری به پایان نرسیده است.

ناجی تاکید کرد: در حال حاضر در سطح پایینی از فعالیت ویروس عامل کووید ۱۹ هستیم و بهترین زمان برای تکمیل دوره واکسیناسیون، دزهای تقویتی و بالا بردن پوشش واکسیناسیون در دانش آموزان است.
https://mardomefarda.ir/vdcg.793rak9yxpr4a.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما