تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
وزیر آموزش و پرورش گفت: احکام استخدامی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی از اول مهر ماه صادر می‌شود.
صدور احکام استخدامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از اول مهر ۱۴۰۱
به گزارش مردم فردا،یوسف نوری امروز  در حاشیه آیین سپاس معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمون استخدامی روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی همچنین  درباره موضوع سرایدر معلم‌ها و صدور بخشنامه‌ای در این خصوص عنوان کرد: این یک کار سلیقه‌ای بود و نامه‌ای در خصوص آن نوشته شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع درباره سرایدار شدن معلمان نیست. معلم، معلم است و سرایدار، سرایدار. 

نوری افزود: در این موضوع به دنبال این هستیم که سرایدارانی استخدام کنیم و رییس جمهور هم دستور این را نیز داده است که در حال پیگیری هستیم.

وی همچنین درباره تعطیلی مدارس در چهارشنبه این هفته گفت: هنوز چیزی در این باره مشخص نشده است.

وی یادآور شد: در آستانه روز معلم پیگیری هایی در حوزه‌های رفاهی انجام شده است، رفاهیاتی در مناسبت‌های مختلف در قدیم داده می‌شد و همچنین در حوزه بیمه کارهایی در حال انجام است که اعلام می‌شود.

وی همچنین درباره کمبود معلم در مدارس کشور گفت: کمبودهایی وجود دارد که به شیوه‌های مختلف درحال ترمیم آن هستیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از این روش‌های تامین نیرو، بهره مندی از دانشجومعلمانی است که سال چهارم هستند و باید کارورزی بگذرانند که تعداد آنها حدود ۲۰ هزار نفر است، آنها وارد چرخه معلمان خواهند شد.

نوری همچنین درباره آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان افزود: آیین نامه رتبه بندی معلمان نیز در اختیار نهادهای مربوطه از جمله سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی قرار گرفته تا درباره مفاد آن اظهار نظر کنند و از همین هفته در جلسات کمیسیون دولت بررسی می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره آمادگی جسمانی و تربیت بدنی دانش آموزان گفت: از اول تیرماه پایگاه‌های تابستانی آغازبه کار کرده و در حوزه تربیت بدنی، پرورشی و ترمیم جاماندگی های آموزشی فعالیت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: حضور در فضای مجازی هرسال، دو تاسه ماه دانش آموزان را با تاخیر در یادگیری مواجه می‌کند که برای این موضوع هم در ۲ بستر شبکه شاد و بستر آموزش حضوری برای مناطق محروم انجام می‌شود.

نوری همچنین درخصوص اخبار منتشر شده درباره افزایش شهریه مدارس غیردولتی تا ۳۵ درصد  گفت: بحث شهریه مدارس غیردولتی بر اساس سازوکاری تعیین می‌شود و تاکید ما این بوده که این رقم را چه در بخش شهریه ثابت و  فوق برنامه اعلام کنند تا شرایط مانند سال‌های گذشته که شهریه ثابت را اعلام می‌کردند اما مقدار بالاتری از خانواده ها گرفته می‌شد، نباشد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره بیمه طلایی فرهنگیان اظهار کرد: کارهای مربوط به این موضوع  در حال انجام است و بی شک از  بیمه فعلی بهتر است.
https://mardomefarda.ir/vdcg.w93rak9yupr4a.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین