تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۰
تعداد نظر۱
جالب است ۰
به نظر می‌رسد مجمع فدراسیون فوتبال که قرار است دهم خرداد برگزار شود با حواشی جالبی همراه خواهد بود و باید شاهد تقابل اعضای مجمع با هیات رییسه فدراسیون فوتبال باشیم.
تصمیم هیئت رئیسه زیر تیغ مجمع؛ عزیزی‌ خادم بازمی‌گردد؟
به گزارش مردم فردا،افشای فاجعه قرارداد ترکمنچای ویلموتس، استعفای مهدی تاج را از ریاست فدراسیون فوتبال کلید زد و اینگونه تصور می‌شد که با پایان حضور تاج در این فدراسیون، اتفاقات مبارکی برای فوتبال ایران رخ می‌دهد. در آن زمان تیم ملی فوتبال شرایط سختی در مرحله مقدماتی جام جهانی داشت و حتی این احتمال می‌رفت که این تیم نتواند راهی جام جهانی شود.
انتخابات فدراسیون فوتبال بارقه امیدی را برای تعیین تکلیف ریاست این فدراسیون ایجاد کرد. شهاب‌الدین عزیزی خادم در رقابت با کیومرث هاشمی، علی کریمی و مصطفی آجورلو توانست به ریاست فدراسیون فوتبال دست پیدا کند البته در آن زمان از حمایت‌های خاص برخی مدیران سابق در انتخاب عزیزی خادم صحبت می‌شد. وی در بدو حضور در فدراسیون فوتبال انتصاب‌هایی را انجام داد که مورد وثوق اهالی فوتبال نبود و انتقادهایی را به دنبال داشت؛ به خصوص انتصاب مجتبی خورشیدی که فشار این انتقادها را علیه عزیزی خادم بیشتر کرد. بحث "خوبان عالم" و متهم شدن عزیزی خادم به ارتباط با جادوگران شرایط سختی را برای وی ایجاد کرد و کار به جایی رسید که اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال شمشیر را برای عزیزی خادم از رو بستند. در نهایت این اختلافات باعث عزل موقت عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال شد.
از همان فردای عزل عزیزی خادم، جنگ میان هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با وی آغاز شد. در این جنگ تمام عیار دو طرف مدام علیه یکدیگر افشاگری می‌کنند؛ افشاگری‌هایی که پاداش‌های میلیاردی بخش زیادی از آن را در بر گرفته است. از طرفی مجمع فدراسیون فوتبال برای تعیین تکلیف ریاست این فدراسیون و مخالفت یا موافقت با عزل عزیزی خادم روز دهم خرداد سال جاری برگزار می‌شود و کاملا مشخص است که این افشاگری‌ها به خاطر پیروزی در این مجمع است؛ به خصوص اینکه در حال حاضر این تصور وجود دارد که مجمع فدراسیون فوتبال با عزل عزیزی خادم مخالفت خواهد کرد و وی دوباره رئیس فدراسیون فوتبال خواهد شد.
خیرنگار ایرنا برای بررسی این موضوع که مجمع فدراسیون فوتبال تا چه حد با نظر اعضای هیئت رئیسه این فدراسیون در عزل عزیزی خادم همراه است، با تعدادی از این اعضا گفت‌وگو کرده است. هر چند سایر اعضای مجمع هم حاضر به گفت‌وگو و اعلام نظرشان در خصوص اینکه در مجمع دهم خرداد چه تصمیمی خواهند گرفت نشدند.
در ادامه نظرات ۲۰  عضو مجمع فدراسیون فوتبال را مشاهده می‌کنید.
وحید شمسایی، (سرمربی تیم ملی فوتسال):
امیدوارم مجمع ۱۰ خرداد روز وفاق و دوستی باشد و همه خدمت‌گذار باشیم و خدایی نکرده برای نشستن بر روی صندلی‌، کسی را تخریب نکنیم؛ چرا که آبرو سخت به دست می‌آید و راحت از بین می‌رود. 
سید سعید سیدالحسینی (رئیس هیئت فوتبال سیستان و بلوچستان):
در مرحله اول باید صحبت‌ها را گوش کنیم و بررسی‌های لازم را انجام دهیم؛ زیرا با اینکه ما رکن اول فدراسیون هستیم، همه مسائل تا امروز فقط در حد حرف بوده و هنوز کسی مدرکی ارائه نداده است و ما از مخالفان و موافقان انتظار ارائه اسناد داریم. هیچکدام از ما انتظار عزل را نداشت و از مسائل داخلی فدراسیون با خبر نبودیم. همه شوکه شدیم و نمی‌دانیم در فدراسیون فوتبال چه می‌گذرد. اگر صلاح بدانم روز مجمع رای خودم را شفاف اعلام می‌کنم. مستندات باید در اختیار مردم قرار بگیرد اما بعضی اوقات رای را بابت مسائل اخلاقی و احترام نمی‌شود اعلام کرد.
قدرت‌الله باقری (رئیس هیئت فوتبال قم):
با توجه به بیانیه‌ها و اظهاراتی که نباید انجام می‌شد نظرم این است که شرایط به نفع عزیزی خادم خواهد بود. البته این نظر شخصی من است و سندی برای ارائه ندارم. من فقط دیدم که دست روی مسائل کوچک مالی گذاشتند و بهانه‌ دیگری برای ایراد گرفتن وجود ندارد.
ولی‌الله خسروی (رئیس هیئت فوتبال لرستان):
نظر خاصی راجع به مجمع ۱۰ خرداد ندارم و قابل پیش‌بینی نیست؛ اما زمانی که خادم به فدراسیون فوتبال آمد اوضاع خوبی نداشتیم و او توانست عملکرد خوبی داشته باشد و تیم ملی هم به جام جهانی صعود کند. اگر تخلفی انجام داده هیئت رئیسه اطلاعی به ما نداده و  هیچ مشورتی نکردند.
رضا رحمانی (رئیس هیئت فوتبال کردستان):
اگر اسناد و مواردی علیه عزیزی خادم در دست هیئت رئیسه بود تا حالا به مراجع قضایی و اعضای مجمع ارجاع داده شده بود. به‌نظرم عزل خادم غیرقانونی بوده؛ زیرا تقصیری نداشته است. متاسفانه هیئت رئیسه در حال ضربه زدن به فوتبال ملی است.
علی رمضانی (مدیرعامل باشگاه مس کرمان):
مشکل هیئت رئیسه با عزیزی خادم دقیقا مشخص نیست و هیچ کس به اعضای مجمع اطلاعات دقیقی در این خصوص نمی‌دهد تا بتوانیم قضاوت کنیم. عزیزی خادم در دوره‌ خود عملکرد خوبی داشت. اگر این حواشی صحت نداشته باشد، او  باید بماند و به ریاست خود ادامه دهد.
رضا رضایی (مدیرعامل باشگاه گل ریحان البرز):
در عملکرد عزیزی خادم نه آینده‌نگری دیده شد و نه زیرساختی برای فوتبال کشور ایجاد شد و برنامه‌ای هم ندیدیم که انجام شود. در هیئت رئیسه فعلی هم تقریبا هیچ فرد موفق یا فوتبالی حضور ندارد؛ اما بحران اصلی آنجاست که عزیزی خادم گفت خیلی از افراد هیئت رئیسه در انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال نقش داشتند.
فرزانه توسلی (بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان):
در زمان عزیزی خادم به بخش بانوان خوب بها داده شد و همان پوشش و حمایتی که برای آقایان برنامه‌ریزی کردند، برای بانوان هم وجود داشت که حتی بعضی بچه‌های ما توانستند استخدام و بیمه شوند.
محمد احمدزاده (بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی):
نمی‌دانم این پاداش‌های نجومی از کجا می‌آید و چرا اصلا به این افراد تعلق می‌گیرد مثلا چرا هیئت رئیسه باید پاداش بگیرد اما ملی پوشان اینقدر پاداش‌های معوقه داشته باشند. تنها راه حل این است که یک شخص فوتبالی مثل علی کریمی عنان کار را به دست گیرد تا شاهد تغییر باشیم.
قربانعلی الماسخاله (رئیس هیئت فوتبال گیلان):
نظری ندارم و احتمالا در جلسه مجمع شرکت هم نمی‌کنم.
منصور بیک‌وردی (رئیس هیئت فوتبال البرز):
نمی‌شود به حرف‌هایی که در شبکه مجازی مطرح می‌شود اتکا کرد. قطعا هیئت رئیسه باید مدارکی داشته باشد و عزیزی خادم نیز دفاعیات و مدارک خود را ارائه می‌کند. عزیزی خادم در دوران حضورش هم عملکرد مثبت داشته و هم عملکرد منفی. صعود تیم ملی به جام جهانی و برنامه ریزی خوب و پروازهای چارتری که برای این تیم انجام شد و همچنین اتفاقات خوب در فوتبال بانوان از جمله نکات مثبت عملکرد عزیزی خادم بود. نکات منفی هم همان شایعاتی است که در فضای مجازی مطرح شده که البته باید دید این مسائل صحت دارد یا نه.
امیرحسین محتشم (رئیس هیئت فوتبال بوشهر):
مجمع دهم خرداد با مجامع قبلی تفاوت چندانی ندارد. اعضای هیئت رئیسه با رئیس فدراسیون به مشکل خورده‌اند و باید دید کمیته اخلاق چه تصمیم و رایی صادر خواهد کرد. من نیز مثل سایر اعضای مجمع، تابع رای کمیته اخلاق خواهم بود.
سید سلطان حسینی (مدیرعامل باشگاه استقلال ملاثانی):
فعلا تصمیمی برای اینکه در مجمع فدراسیون فوتبال چه رایی بدهم نگرفته‌ام؛ اما به نظرم هرکاری که بخواهند انجام می‌دهند و از الان تصمیمات گرفته شده است.
امیر عطابخش (مدیرعامل باشگاه پیکان):
من در زمان ریاست عزیزی خادم، مدیرعامل باشگاه پیکان نبودم و نمی‌توانم نظری در خصوص عملکردش بدهم؛ ولی از زمانی که فدراسیون فوتبال توسط ماجدی و هیئت رئیسه اداره می‌شود مسیر درستی را طی می‌کند. فکر می‌کنم که در ماجرای مشهد هم بزرگنمایی بوده است. هنوز در خصوص اینکه چه رایی در مجمع بدهم به جمع‌بندی نرسیدم و باید بیشتر بررسی کنم. البته باید با هیئت مدیره باشگاه و با خرد جمعی رایی را بدهیم که باعث پیشرفت فوتبال کشور شود.
صمد نوتاش (رئیس هیئت فوتبال اردبیل):
هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال عزیزی خادم را عزل کرده و این تصمیم باید در مجمع مورد بررسی قرار بگیرد. هر تصمیمی که مجمع بگیرد باید اجرا شود و با توجه به شرایط حساس تیم ملی فوتبال که در آستانه حضور در جام جهانی قرار دارد باید هم مردم و هم رسانه به این تصمیم احترام بگذارند تا آرامش به فوتبال ایران بازگردد.
علی طاهری (رئیس هیئت فوتبال اصفهان):
من تا صحبت‌های دو طرف را نشنوم نمی‌توانم نظر خودم را بگویم؛ ولی قطعا هر تصمیمی که گرفته شود به نفع قوتبال ایران خواهد بود.
حسن قهوه‌چی (رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی):
عملکرد عزیزی خادم عالی بود. او توانست تیم ملی که اصلا شانس صعود نداشته را با قدرت کامل و مدیریت خود بدون دغدغه مالی راهی جام جهانی کند و این کاری بزرگ است و تیم ملی بانوان نیز ما توانست به راحتی به جام ملت‌ها صعود کند.
فریدون اصفهانیان (رئیس هیئت فوتبال زنجان):
حتما هیئت ریئسه فدراسیون باید دلایل قانع کننده داشته باشد که این اتفاقات را رقم زده و عزیزی خادم را عزل موقت کرده است. اگر بدون دلیل تصمیمی مثل تصمیم برای بازی تیم ملی در مشهد گرفته باشد واقعا باید پیگیری لازم انجام شود. چرا استادیوم آزادی با امکانات خوب میزبان نباشد و بازی به مشهد برود و آن اتفاق‌ها رخ دهد. عملکرد خادم در طول ۹ ماه حضورش بسیار خوب بود. اینکه گفته شد به طور مثال فلانی چه مقدار حقوق دریافت کرده نظری ندارم. باید دید آیا مدارکی در این خصوص وجود دارد یا خیر.
سید حسین زرگر (رئیس هیئت فوتبال سمنان):
نظری در این خصوص نمی‌دهم و باید دید مجمعی که خودش عزیزی خادم را انتخاب کرده با توجه به دلایل و مدارکی که ارائه می‌شود چه تصمیمی می‌گیرد؛ ولی در سال جام جهانی همه اهالی فوتبال باید دست در دست هم دهند تا شرایط لازم برای تیم ملی فراهم شود.
https://mardomefarda.ir/vdcb.fb0urhb95iupr.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کریمی
بخاطر پول مفتی که درفوتبال ایران وجود داره این درگیریها پیش میاد