تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۰
جالب است ۰
بر اساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌آید شرکت AMD قصد دارد کارت گرافیک پرچم‌دار Radeon RX 7900 XT را بسیار قدرتمندتر از آنچه که قبلاً تصور می‌شد، روانه بازار کند.
کارت گرافیک Radeon RX 7900 XT قدرتمندتر از تصورتمان است
به گزارش مردم فردا،ظاهراً کارت گرافیک RX 7900 XT تیم قرمز به پردازنده گرافیکی Navi 31 مجهز شده که و انتظار می‌رود با یک هیولای گرافیکی به تمام معنا طرف باشیم.

شایعه شده کارت گرافیک پرچم‌دار AMD بسیار سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شده و سرعت کلاک آن بیش از 3 گیگاهرتز بوده و توان پردازشی آن برابر 100 ترافلاپس TFLOP عنوان شده است.

بر اساس اطلاعات استخراج شده از درایورهای کارت گرافیک برای سیستم‌عامل لینوکس به نظر می‌رسد که AMD در حال حاضر روی حداقل چهار پردازنده گرافیکی جدید کار می‌کند و در همین رابطه اطلاعات جدیدی از عملکرد آنها منتشر شده است.

البته این اطلاعات جزئیات زیادی از عملکرد یا مشخصات این پردازنده‌ها را به ما نمی‌گوید. اما می‌توان گفت که تیم قرمز به زودی آزمایش این پردازنده‌ها را آغاز خواهند کرد. 

پیش از این شایعه شده بود که سرعت کلاک کارت گرافیک RX 7900 XT برابر 2.5 گیگاهرتز است اما اکنون به نظر می‌آید با یک غول گرافیکی با فرکانس 3 گیگاهرتز روبرو باشیم.

این بدان معنی است که توان پردازشی تراشه پرچم‌دار با 15360 پردازنده جریانی تقریباً برابر 100 ترافلاپس خواهد بود. البته این اعداد و ارقام بدون در نظر گرفتن اورکلاک این کارت گرافیک لحاظ شده است.

اما در مقابل انویدیا هم بیکار ننشسته و عملکرد پردازنده گرافیکی Ada Lovelace برای سری GeForce RTX 40 را بهبود داده است. انتظار می‌رود پرچم‌داران Ada Lovelace اولین کارت‌های گرافیکی باشند که توان پردازشی آنها رکورد 100 ترافلاپس را خواهد شکست.

در مقابل برخی معتقدند رسیدن به چنین توان پردازشی به راحتی ممکن نبوده و شاید به همین دلیل است که انویدیا و AMD قصد دارند پردازنده‌های گرافیکی خود را بر اساس فناوری بهینه‌شده 4 نانومتری TSMC تولید کنند.

در حال حاضر نمی‌توان گفت کدام محصول این دو شرکت عملکرد بهتری خواهند داشت اما می‌توان مطمئن بود که نتیجه نهایی در هر تیم سطحی تقریباً یکسان را در اختیار کاربران قرار خواهند داد.
https://mardomefarda.ir/vdcc.iqea2bqo0la82.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما