تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۰۰
جالب است ۰
همانطور که احتمال در جریان هستید، گوگل در چند سال اخیر توجه و تمرکز خاصی برا افزودن اطلاعات مهم و ضروری به سرویس‌های خود داشته است که از جمله آن می‌توان به افزوده شدن اطلاعات زمین لرزه به گوشی‌های پیکسل نام برد. اکنون شاهد پشتیبانی جستجوی گوگل از شاخص کیفیت هوا برای ارائه اطلاعات سریع و ضروری هستیم. با ترنجی همراه باشید.
پشتیبانی جستجوی گوگل از شاخص کیفیت هوا
به گزارش مردم فردا،پشتیبانی جستجوی گوگل از شاخص کیفیت هوا و امکان بررسی سریع آن
بر اساس گزارش‌های اخیر، جستجوی گوگل نتایج شاخص کیفیت هوای ایالات متحده (AQI) یا (Air Quality Index) را نشان می‌دهد. این گزارش ادعا می‌کند که شاخص کیفیت از ۰ تا ۴۰۰ متغیر است. این شاخص همچنین دارای رتبه بندی رنگی از سبز تا بنفش خواهد بود. علاوه بر اعداد، AQI توضیحی در مورد خوب یا بد بودن امتیاز ارائه می‌دهد. گوگل همیشه موتور جستجوی خود را بهبود بخشیده و این باز نیز یک حرکت مهم انجام داده است.

برخی از آخرین پیشرفت‌هایی که در چند ماه گذشته شاهد آن بوده‌ایم، توانایی اندروید برای حذف ۱۵ دقیقه آخر تاریخچه جستجوی Google، اسکرول مداوم در تلفن همراه، قابلیت‌های جستجوی چندگانه در گوگل لنز و موارد دیگر است که همگی جزو موارد کاربردی و مهم به شمار می‌آیند.

گوگل برای اولین بار این ویژگی را در هند منتشر کرد (هم اکنون در ویکتوریای استرالیا نیز موجود است). اکنون، این شرکت با کمک airnow.gov و PurpleAir آن را به سرویس جستجوی خود در ایالات متحده می‌آورد. کاربران وب موبایل و دسکتاپ می‌توانند وارد آن شهر ایالات متحده شوند که می‌خواهند جستجو کنند و به جستجو اطلاعاتی در مورد آن مکان خاص بپردازند.

کاربران همچنین می‌توانند مواردی مانند «کیفیت هوا در بوستون» یا «کیفیت هوا در بروکلین» را برای دریافت نتایج وارد کنند. جستجو برای کیفیت هوا در یک شهر خاص، مقادیر AQI را برای مناطق مختلف شهر ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، از زمان نوشتن این مقاله، نیویورک دارای AQI بین ۱۸ تا ۳۰ بسته به منطقه است. از این رتبه بندی، این برای کیفیت هوا خوب و مناسب است.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه این ویژگی اکنون برای کاربران در ایالات متحده طراحی شده است، کاربرانی که در این منطقه زندگی می‌کنند می‌توانند فورا با تایپ کردن «آلودگی هوا در نزدیکی من» اطلاعات کیفیت هوا را در مورد مکان‌های اطراف خود جمع‌ آوری کنند. تمام اطلاعات در کارت‌های مشخص و تعیین شده‌ای در جستجوی گوگل قرار می‌گیرد.

مدیر ارشد گوگل درباره به کارگیری متقاضیان معلول صحبت می‌کند
اخیرا گوگل میزگردی را با ایو اندرسون، مدیر ارشد تیم دسترسی و مشارکت جهانی گوگل برگزار کرده است. او با گروهی از پرسنل رسانه‌ای درباره محصولات، تیم‌های دسترسی گوگل و انتخاب قابلیت دسترسی صحبت کرده است. وقتی صحبت از کارمندان دارای معلولیت می‌شود، ایو ادعا می‌کند که چنین کارمندانی به دلیل ناتوانی خود نقش خاصی نخواهند داشت. با این حال، آن‌ها از محصولات گوگل برای دستیابی به همان کار عادی مانند سایر کارمندان استفاده خواهند کرد.

آن‌ها همان نقش را مانند بقیه ایفا خواهند کرد و ایو معتقد است که تنها از این طریق است که کارکنان می توانند واقعا در گروه احساس خوشایندی داشته باشند. علاوه بر استفاده از فناوری هوش مصنوعی جهت توسعه محصولات هدفمند برای افراد دارای معلولیت، کاری که گوگل بیشتر انجام می‌دهد این است که عملکردهای قابل دسترس را در محصولات محبوب ادغام کند و همچنین برای تقویت حس یکپارچگی افراد معلول تمان توان خود را به کار بگیرد.

به گفته GizChina، او نمونه‌ای از محصول جلسه Google Meet را ذکر می‌کند که باعث می‌شود وقتی افراد جلسات آنلاین دارند، زیرنویس‌های زنده روی صفحه ظاهر شوند. ایو این بار از طریق Google Meet میزبان جلسات است. وی همچنین در مورد صفحه نمایش با کنتراست بالا صحبت کرده است که نه تنها به افراد کمک می‌کند متن را به وضوح در نور خورشید ببینند، بلکه به افراد کم بینا در استفاده روزمره نی کمک شایانی خواهد کرد.

در واقع، نه تنها افراد معلول، بلکه افراد توانمند نیز با چنین سناریوهای «ناتوانی» مواجه خواهند شد. مانند شکستگی، رانندگی و غیره. آن دسته از محصولات یا عملکردهایی که در اصل برای افراد معلول ساخته شده‌اند، مانند ترجمه سریع، رونویسی صدا و غیره، به دلیل راحتی که دارند به تدریج وارد میدان دید افراد بیشتری شده‌اند.
نظر شما کاربران در این مورد چیست؟ به نظر شما قابلیت بررسی شاخص کیفیت هوا مفید و کاربردی خواهد بود؟
https://mardomefarda.ir/vdce.x8pbjh8ff9bij.html
منبع : ترنجی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما