تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۲
جالب است ۰
نیروهای یمنی خدمه کشتی اماراتی را با وساطت عمان پس از چند ماه بازداشت، آزاد کردند
یمن خدمه کشتی اماراتی را با وساطت عمان آزاد کرد
به گزارش مردم فردا،به نقل از شینهوا، وزارت امور خارجه اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از خدمه اندونزیایی یک کشتی با پرچم امارات پس از بازداشت ۱۱۱ روزه در یمن، روز دوشنبه به سلامت وارد «جاکارتا» پایتخت اندونزی شد.

گفته شده فرد تازه آزاد شده برای کشتی متعلق به امارات متحده عربی کار می‌کرد و در دریای الحدیده در یمن در ۳ ژانویه به همراه دیگر خدمه کشتی اماراتی دستگیر شد.

آزادی این تبعه اندونزیایی با وساطت دولت عمان به همراه ۷ خدمه هندی کشتی اماراتی صورت گرفته است.

در دی ماه سال گذشته، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تائید توقیف کشتی نظامی امارات درباره جزئیات این خبر گفته بود: نیروهای یمنی از چند هفته قبل فعالیت‌های این کشتی نظامی در آب‌های یمن را زیر نظر گرفته بودند. این کشتی در حال انجام اقدامات خصمانه در آب‌های یمن بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن یادآور شد: ما پس از توقیف این کشتی انواع و اقسام تسلیحات و تجهیزات نظامی را از آن کشف و ضبط کردیم. تصاویری از این تسلیحات و تجهیزات به زودی منتشر می‌شود تا افکار عمومی بدانند امارات چه تسلیحاتی را برای کشتار مردم یمن ارسال کرده بود.

وی عنوان کرد: تمامی این تسلیحات تنها برای کشتار مردم یمن ارسال شده بودند. نیروی دریایی در چارچوب وظایف و مسئولیت‌های خود در دفاع از آب‌های منطقه‌ای یمن، اقدام به توقیف کشتی متجاوز امارات کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح تصریح کرد: ما پیش تر نیز به ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داده بودیم که در صورت تشدید تنش‌ها، عملیات‌های منحصر به فردی را علیه آن انجام می‌دهیم. اکنون نیز همان هشدار را بار دیگر تکرار می‌کنیم.
https://mardomefarda.ir/vdci.raqct1ayrbc2t.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین