تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۱
جالب است ۰
وزیر آموزش و پرورش درباره بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان گفت: تغییراتی در این بخشنامه ایجاد شده است تا مناطق کم برخوردار از معلم خالی نشود.
وزیر آموزش و پرورش: بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان تغییر کرد
به گزارش مردم فردا،یوسف نوری امروز در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور در جمع خبرنگاران گفت: این تفاهم نامه در راستای تحقق عدالت تربیتی و نصیب آموزشی است. 

وی افزود: طرح تحول و توسعه اجتماع محور هدف بزرگتری دارد که با مشارکت نهادهای مختلف انجام می‌شود و به منظور توانمند شدن مردم منطقه و دانش آموزان صورت می‌گیرد تا افرادی کارآفرین پرورش یابند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش آموزش و پرورش در دانش بنیان کردن فعالیت‌ها، خاطرنشان کرد:  این هفته جلسه‌ای با حضور شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد داشتیم و مطمئنم اقدامات بسیاری می‌تواند در این راستا صورت گیرد.

نوری اضافه کرد: هسته دانش بنیان را تشکیل دادیم و شبکه‌ای را ایجاد می‌کنیم که معاونت‌های فناوری و آموزشی به مراکز جانبی مانند پژوهش‌سرا و دارالقرآن‌ها بروند. 

وی یادآور شد: بخشی هم هنرستان ها را داریم که قرار است به دانش پایه تبدیل شوند، هنرستان‌های کشاورزی نیز در این راستا تشکیل می‌شود.   بخشی هم هنرستان‌ها را داریم که به هنرستان های هوشمند دانش‌پایه در راستای تولید تبدیل می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان گفت: تغییراتی در این بخشنامه ایجاد شده است مانند تغییراتی برای افراد ایثارگر و افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: سنوات را در برخی از موارد تقلیل داده ایم،  نقل و انتقالات در تمامی دستگاه ها مبتنی بر نیاز و عدم نیاز است در آموزش و پرورش اگر این امر را آزاد کنیم مناطق کم برخوردار از معلم خالی می شوند و باید معلمان را از بین افرادی که تربیت معلم نرفته‌اند و یا دارای رشته غیر مرتبط هستند، جذب کنیم که این امر برای دانش آموزان این مناطق ظلم است، بنابراین بخشی از این بخشنامه ترمیم شده است.

نوری همچنین درباره پرداخت حق التدریس فروردین همکاران فرهنگی خبر داد: پیگیر این امر هستیم و این حق الزحمه پرداخت می شود همچنین اضافه کاری سرایداران در اردیبهشت به همراه اضافه کار فروردین پرداخت می شود.
https://mardomefarda.ir/vdch.zn-t23nqiftd2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین