تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۲
جالب است ۰
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: از گرانی دارو تا عدم پذیرش این تورم توسط مسئولان و متولیان امر، طعم تلخ گرانی دارو را زیر زبان بیماران بیشتر کرده است.
نماینده مجلس: برخلاف ادعای وزارت بهداشت، دارو گران شده و مردم با گوشت و پوست خود لمس می‌کنند
به گزارش مردم فردا،محمدعلی محسنی بندپی در مورد افزایش قیمت دارو گفت: وزارت بهداشت ادعا می‌کند که دارو گران نشده و برخی از مسئولان هم گرانی دارو را در ارتباط با موضوع حذف ارز دولتی نمی‌دانند، در این میان مردم به ویژه بیماران تاوان این گرانی را با مال و جان خود می‌دهند. 

وقتی گرانی را مردم با گوشت و پوست خود لمس می‌کنند
نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: از گرانی دارو تا عدم پذیرش این تورم توسط مسئولان و متولیان امر، طعم تلخ گرانی دارو را زیر زبان بیماران بیشتر کرده است. مردم گاهی خواسته خود را به دسترس ترین نهاد همان نمایندگان مجلس ارجاع می‌دهند، حقیقت ماجرا اینجاست که داروها گران شده و این گرانی و تورم را می‌توان با پوست و گوشت خود لمس کرد.

گفت و شنودها از گرانی دارو
رئیس کمیته توانبخشی مجلس یادآور شد: در چند روز گذشته سخنگوی دولت اعلام کرده است ارز ترجیحی دارو نه تنها حذف نشده  بلکه اختصاص هم پیدا کرده است در این بین رییس سازمان غذا و دارو هم تاکید می‌کند دارو گران نشده است. اما آنچه در میان این گفت و شنودها و ادعاها مطرح است، چرا مردم از گرانی دارو معترض هستند، مگر نه اینکه بیماران جز دغدغه درمان بیماری نباید دردی دیگر داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: مجلس مصوباتی را تعیین می‌کند و دولت باید آنها را اجرایی کند، در مورد کالاهای اساسی و دارو نمایندگان مصوب کرده‌اند اگر دولت تصمیم به حذف ارز ترجیحی را دارد نرخ  آنها نباید از قیمت مصوب شهریور سال ۱۴۰۰ بیشتر باشد، یعنی اگر امروز نسبت به این مصوبه بی اعتنایی صورت پذیرفته و مثلا قیمت نسخه ۱۰۰ هزار تومانی به ۶۰۰ هزار تومان رسیده باید مبنای قیمت طبق مصوبه مجلس، همان ۱۰۰ هزار تومان باشد. بر همین اساس باید دولت  سازوکار این مسیر را تعیین کند.

محسنی بندپی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم به مردم در خصوص هزینه بهداشت و درمان فشار نیاید باید فرانشیز ۳۰ درصد متقاضیان و بیماران به ۵ درصد تبدیل شود، در حال حاضر باید سازمان‌های بیمه گر و وزارت بهداشت و درمان مصوبه  و یا آیین نامه‌ای را ابلاغ کنند که فرانشیز بیماران به ۵ درصد برسد، اگر چنین شود دیگر کسی نگرانی از حذف ارز ترجیحی نخواهد داشت و مصوبه مجلس مبنی بر عدم افزایش قیمت دارو و کالاهای اساسی اتفاق خواهد افتاد.
https://mardomefarda.ir/vdcg.z93rak9uxpr4a.html
منبع : خانه ملت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما