تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۸
جالب است ۰
دو روز پیش بیت کوین به زیر ۴۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد؛ این سطح در نزدیکی محور میانی کانالی قرار گرفته است که قیمت حدود سه ماه در آن نوسان می‌کند. حرکت نزولی روزهای اخیر بیت کوین ممکن است با حمایت خریداران در سطح ۳۷٬۵۰۰ دلار مواجه شود. ضمن اینکه با صعودی‌شدن بازار هم انتظار می‌رود ۴۶٬۰۰۰ دلار به‌عنوان مقاومت کلیدی پیش روی قیمت عمل کند.
تحلیل قیمت بیت‌کوین؛ بازگشت به بالای ۴۰ هزار دلار یا سقوط به ۳۰هزار دلار؟
به گزارش مردم فردا،بهنقل از کوین دسک، در حال حاضر بیت کوین با قیمتی حدود ۳۹٬۷۰۰ دلار معامله می‌شود و بازار در ۲۴ ساعت گذشته تغییر محسوسی را تجربه نکرده است. از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون، بیت کوین حدود ۱۷ درصد از ارزش خود را از دست داده و این در حالی است که در همین مدت شاخص بورسی «S&P500» تنها ۹ درصد سقوط کرده و ارزش طلا در بازارهای جهانی ۶ درصد بیشتر شده است.

اعتبار چشم‌انداز صعودی هفته گذشته بیت کوین، روز پنجشنبه از بین رفت. حرکات این‌چنینی قیمت معمولاً قبل از یک دوره نزولی دیده می‌شود. در نمای ۱ هفته‌ای بازار اما، چشم‌انداز قیمتی بیت کوین اندکی مثبت باقی مانده است و همین موضوع می‌تواند نشانه‌ای برای ادامه‌پیداکردن نوسان عرضی قیمت در چند روز آینده باشد.

                                                                         نمودار قیمت بیت کوین؛ نمای ۱ هفته‌ای بازار بیت کوین/ دلار
وضعیت بیشتر شاخص‌های تکنیکال خنثی ارزیابی می‌شود، اما از آنجایی که در نمای ۱ ماهه بازار بیت کوین نیز ضعف روند صعودی اخیر به‌وضوح قابل‌مشاهده است، این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین در ادامه به زیر محدوده‌ای سقوط کند که برای یک سال گذشته در آن مشغول نوسان بوده است. علاوه بر این، افزایش حجم سفارش‌های فروش نسبت به سفارش‌های خرید در چند روز گذشته، نشان می‌دهد که تمایل سرمایه‌گذاران برای ورود به موقعیت‌های معاملاتی لانگ (خرید) پس از حرکت صعودی سال ۲۰۲۰، کمتر شده است.

شیب میانگین متحرک ۱۰۰ هفته‌ای (MA ۱۰۰ – خط سبز در تصویر) که در حال حاضر در سطح ۳۵٬۶۹۳ دلار قرار گرفته است، رو به بالا بوده و می‌توان گفت روند صعودی آن همچنان دست‌نخورده باقی مانده است. شکسته‌شدن این حمایت مهم، ممکن است در ادامه با سقوط عمیق‌تر قیمت تا ناحیه حمایتی بین ۲۷٬۰۰۰ تا ۳۰٬۰۰۰ دلار همراه شود.
https://mardomefarda.ir/vdce.n8pbjh8pp9bij.html
منبع : ارزدیجیتال
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما