تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۸
جالب است ۰
سازمان امور دانشجویان شرایط انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه‌های کشور را اعلام کرد.
شرایط انتقال و میهمانی دانشجویان اعلام شد
به گزارش مردم فردا،سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای انجام هر چه بهتر آئین نامه و تسهیل در امر میهمانی و انتقال ضروری دانشجویان زمان نام نویسی متقاضیان مذکور را برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ از طریق سامانه سجاد به آدرس https: // ir.saorg.portal اعلام کرد.

با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و پیروی تمام موسسات آموزش عالی از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، در صورت تداوم وضعیت بیماری، میهمانی و انتقال دانشجویان تحت شرایط حاکم خواهد بود.

موافقت موسسات مبدا و مقصد با درخواست‌های مربوطه در صورت بازگشت به شرایط عادی در موسسات آموزش عالی امکان پذیر خواهد بود.

دانشگاه‌ها و موسسات باید زمان شروع ثبت درخواست‌های میهمانی و انتقال را با استفاده از ابزار‌های مناسب اطلاع رسانی علی الخصوص از طریق فضای مجازی به اطلاع تمام دانشجویان برسانند.

دانشگاه‌های مبدا باید بر اساس مفاد آئین نامه شماره ۸۸۴۴۱/۳/۴۱ مورخ ۲۰ خرداد ۹۲ (در صورت تصویب آئین نامه جدید ابلاغ خواهد شد) درخواست دانشجو را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط از اول خرداد لغایت ۱۵ تیر نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت ریزنمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد از طریق سامانه ارسال کنند.

سپس دانشگاه‌های مقصد حداکثر تا پایان مرداد برای بررسی تقاضا‌ها اقدام و از طریق سامانه یاد شده اعلام کنند.

وظایف دانشجویان متقاضی انتقال و میهمانی
دانشجو در صورت داشتن شرایط خاص، ضمن آگاهی از شرایط حاکم به دلیل بروز بیماری کرونا و شرایط دانشگاه مبدا و مقصد باید با اطلاع کامل از وضعیت تحصیلی خود و شرایط ثبت نام در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان در موعد اعلام شده (اول تا سی و یکم اردیبهشت) درخواست خود را ارائه کند.

درخواست دانشجو باید مبنی بر نوع آن (۲ نیمسال میهمانی، تمدید میهمانی، میهمان دائم و انتقال) برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ثبت و دانشجو با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط دانشگاه مقصد، رشته و مقطع تحصیلی، وضعیت دوره مورد تقاضا در دانشگاه مقصد، می‌تواند برای انتخاب دانشگاه یا موسسه مقصد اقدام و مستندات خود را برای تقاضای ارائه شده اسکن و ضمیمه تقاضا کند.

متقاضیان جهت ثبت درخواست ابتدا باید در سامانه سجاد ثبت نام کنند و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور از قسمت خدمات سازمان درخواست خود را ارائه کنند.

متقاضی مسئول صحت اطلاعات و اعلام واحد‌های درخواستی ارائه شده در خصوص شرایط خاص و درخواست خود خواهد بود و در صورت عدم احراز هر یک از اطلاعات ارائه شده تقاضا از وضعیت بررسی خارج خواهد شد.

دانشگاه انتخابی حتماً باید در شهر محل سکونت خانواده متقاضی یا حتی الامکان در صورت نبود دانشگاه در محل مذکور، در شهر‌های نزدیک‌تر به محل سکونت باشد تا از تردد‌های غیرضروری جلوگیری گردد.

در سامانه مذکور بر اساس بند پ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب (۱۹ آبان ۱۴۰۰) آیتم دانشجوی خانم دارای فرزند زیر دو سال به موارد اضافه شده است.
https://mardomefarda.ir/vdce.e8pbjh8pf9bij.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین