تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۰۰
جالب است ۰
بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: افرادی که برای رای دادن به عزیزی‌خادم از او پاکت گرفتند باید پاسخگو باشند.
ایران می‌تواند در جام‌جهانی شگفتی‌ساز باشد
به گزارش مردم فردا،سیدضیاء عربشاهی درمورد وضعیت آماده سازی تیم ملی فوتبال کشورمان برای رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ و مطرح شدن تیم‌هایی مثل نیوزیلند، کاستاریکا، پرو و .... به عنوان گزینه های بازی تدارکاتی برای شاگردان دراگان اسکوچیچ اظهار داشت: یکی از افرادی بودم که از ابتدای فعالیت اسکوچیچ در تیم ملی به دلیل کاربلد بودن و بدون حاشیه بودنش از وی حمایت کردم. هرچند برخی به دنبال افرادی بودند که با وجود حضور در تیم ملی، کار خاصی را برای ما انجام ندادند. الان باید از اسکوچیچ حمایت کنیم و اردوها و بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار کنیم نه اینکه با تیم‌های درجه ۳ و ۴ دنیا بازی کنیم. تیم ملی نیاز به برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های سطح بالای دنیا دارد.
* ایران می‌تواند در جام جهانی شگفتی ساز باشد
وی خاطرنشان کرد: فوتبال الان با ۲۰ سال پیش خیلی فرق کرده و تیم‌ها به هم نزدیک شده‌اند. به جرات می‌گویم بچه‌های تیم ملی ما که بیشترشان هم در تیم‌های اروپایی لژیونر هستند، اگر با تیم‌های خوبی بازی دوستانه کنند، خودشان را باور کرده و شرایط روحی و روانی ایده آلی برای بازی با تیمی مثل انگلیس به دست می‌آورند. در این حالت می‌توانیم در جام جهانی ۲۰۲۲ شگفتی‌ساز شده و از گروه خودمان صعود کنیم.
* تیم ملی باید طوری آماده شود که در جام جهانی خودش را به عنوان تیم اول آسیا ثابت کند
بازیکن اسبق تیم ملی  اضافه کرد: هرچند نیوزلند تیم سطح بالایی نیست اما سبک بازی‌اش شبیه انگلیس است. این بازی می‌تواند به ما کمک کند. انگلیس هم نسبت به سال‌های قبلش که کلی ستاره در ترکیب خود داشت و به آنها تکیه می‌کرد، در سال‌های اخیر کمتر ستاره دارد و به کار تیمی متکی است. البته باید با تیم‌های گردن کلفت آمریکای لاتین و کونکافاف هم بازی کنیم. تیم ملی نیازی به بازی با تیم‌های سطح پایین ندارد. باید جوری آماده شویم که بتوانیم خودمان را در جام جهانی ثابت کرده و بگوییم بی‌دلیل نیست که حرف اول آسیا را می‌زنیم. ما می‌توانیم در جام جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.
* درباره تخلفات عزیزی خادم افرادی پاسخگو باشند که از او پاکت گرفتند
عربشاهی درمورد بحث پرداخت حقوق های کلان و پاداش های زیاد به شهاب عزیزی خادم، مجتبی خورشیدی و برخی مدیران و مشاوران در دوره رییس معزول فدراسیون فوتبال پاسخ داد: در این مورد باید افرادی پاسخگو باشند که دم از سالم بودن و صالح بودن می‌زنند اما برای رای دادن به عزیزی خادم از او پاکت گرفتند. همانگونه که هم بازی سابق ما در پرسپولیس در دوران مدیریت خودش در این باشگاه حتی جوراب و کت و شلوار خود را از حساب باشگاه هزینه می‌کرد، عزیزی خادم و همراهانش هم پول‌های هنگفتی را در فدراسیون جا به جا کردند‌. هیچکس هم صدایش در نیامده بود تا اینکه اسناد این تخلفات رو شد.
* عزیزی خادم با لابی و رانت به صندلی ریاست فدراسیون و شرکت های پتروشیمی رسید
وی اضافه کرد: اکنون باید کمیته اخلاق و حتی سازمان بازرسی پای کار بیایند و به این تخلفات رسیدگی کنند. آدمی که فقط با لابی بازی و رانت به صندلی ریاست فدراسیون و شرکت های مهم پتروشیمی رسیده، چرا باید از پولی که متعلق به فدراسیون است به این راحتی به اطرافیانش بذل و بخشش کند؟ چرا باید مجتبی خورشیدی بدون مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال و فقط با نظر رییس فدراسیون نزدیک به یک میلیارد تومان پاداش بگیرد؟ جزو‌ افرادی بودم که ابتدای انتخاب خورشیدی در تیم ملی از این انتخاب انتقاد کرده و گفتم کجای فوتبال ما بوده که باید سرپرست تیم ملی شود؟
* درز تخلفات از فدراسیون عزیزی خادم به خاطر منافع شخصی است
بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: متاسفانه ۸۰-۹۰ درصد مدیران ما نقاب روی صورت خود گذشته و دست‌شان با مدیر برنامه ها در یک کاسه است. فوتبال ما را یک شبکه مافیایی اداره می‌کند‌. الان هم وضعیت همین است. باید از طبقه اول تا پنجم فدراسیون را تخلیه کنند. چرا زودتر مجمع را تشکیل نمی‌دهند و آن را تا ۱۰ خرداد عقب انداختند؟ یک نفر باید بالای سر کمیته اخلاق و کمیته انضباطی باشد‌ زیرا برخی مواقع از آنها هم بی‌اخلاقی می‌بینیم. الان هم اسنادی که از تخلفات فدراسیون عزیزی خادم بیرون آمده به این دلیل است که برخی دنبال منفعت خودشان هستند. در غیر این صورت به همین راحتی چنین اسنادی بیرون نمی‌آمد.
* ریالی از تیم ملی نگرفتیم اما اکنون پول به امثال خورشیدی و عزیزی خادم می‌رسد
عربشاهی خاطرنشان کرد: ۱۲ سال بازیکن تیم ملی بودم. در سه جام ملت های آسیا و دو دوره بازی های آسیایی بازی کردم. اگر المپیک را تحریم‌ نمی‌کردیم دو دوره هم می‌توانستم در این مسابقات بازی کنم زیرا در مقدماتی المپیک قهرمان شدیم و حتی پنج ماه در اردو بودیم اما ۵ تا ۱۰ روز مانده به شروع مسابقات المپیک مسکو و لس آنجلس این بازی ها را تحریم کردیم. شش ماه زن و بچه خود را رها کردم تا برای پرچم کشورمان در اردوی تیم ملی شرکت کنم اما بدون ناله کردن ریالی از تیم ملی نگرفتم تا پول به امثال خورشیدی و عزیزی خادم برسد؟
* به اسم چیزهای دیگر به فوتبال آمدند اما فقط جیب شان را پر کردند
وی تصریح کرد: البته به این موضوع اطمینان دارم هیات رییسه فدراسیون هم پاداش خوبی گرفته اند. طبق قانون فیفا ما هم باید به دلیل حضور در اردو پول می‌گرفتیم اما به خاطر ادای دین به پرچم ایران از پول نگرفتن گلایه نکردیم. با این وجود آقایانی که به اسم چیزهای دیگر به فوتبال آمده اند، مشغول پر کردن جیب‌شان هستند‌. از سازمان بازرسی خواهش می‌کنم جلوی چنین اتفاقاتی را بگیرد. عزیزی خادم و مشاورانش و سرپرست تیم ملی روی چه حسابی باید چنین پول‌هایی بگیرند؟
* برای ندیدن برخی افراد باید سریع مجمع تشکیل داد
بازیکن اسبق پرسپولیس درمورد اینکه انتظار می‌رود اعضای فعلی هیات رییسه فدراسیون فوتبال هم برای شفاف سازی دستمزد خود را منتشر کنند، پاسخ داد: بیشتر اعضای این هیات رییسه فوتبالی نیستند اما همان یک فوتبالی که اکنون سرپرست فدراسیون شده تخصص لازم را برای اداره این مجموعه ندارد و طبق برخی ارتباطات با افراد خاص که یکی از آنها بچه محل خودم است، به این جایگاه رسید. باید حقوق اعضای هیات رییسه هم منتشر شود. سریع هم باید مجمع را تشکیل داد تا دیگر عزیزی خادم، اطرافیانش و اعضای فعلی هیات رییسه را در این مجموعه نبینیم. چرا باید بزرگانی مثل مایلی کهن، محمد دادکان و .... بیرون بنشینند؟ البته کمیته فنی را با حضور فوتبالی ها تشکیل داده اند که این کار هم برای رد گم کنی است.
https://mardomefarda.ir/vdcj.vemfuqemisfzu.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما