تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۰
جالب است ۰
گوگل اخیرا از سوی نهادهای نظارتی اروپایی به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی کاربران و پیچیده بودن فرآیند استفاده از کوکی‌ها در پلتفرم‌هایش با جریمه‌ای 150 میلیون یورویی مواجه شده بود. حالا این شرکت به کاربران موتور جستجو و یوتیوب پیغام جدیدی را نشان می‌دهد که روی آن گزینه‌هایی برای رد یا پذیرفتن تمام کوکی‌ها وجود دارد.
گوگل صفحه جدیدی به تنظیمات کوکی‌ها افزود
به گزارش مردم فردا،پیش از این، صفحه انتخاب کوکی تنها دو گزینه را در اختیار کاربران قرار داده بود: «می‌پذیرم» و «شخصی‌سازی». هرچند در این شرایط، امکان پذیرفتن تمام کوکی‌ها فراهم شده بود اما کاربران باید آن‌ها را به صورت دستی در منوها و گزینه‌های مختلف رد می‌کردند. حالا گوگل مانند تصویر زیر، سه گزینه در دسترس کاربران خود قرار داده که فرآیند پذیرفتن یا رد کردن کوکی‌ها را بسیار ساده‌تر می‌کند.

گزینه‌هایی جدید برای تنظیم کوکی‌های گوگل

«سامیت ادیا» مدیر محصول گوگل در وبلاگ این شرکت توضیح می‌دهد: «این به‌روزرسانی که از اوایل ماه جاری در یوتیوب منتشر شده، دکمه‌ها «رد همه» و «پذیرش همه» را در صفحه اول به زبان دلخواهتان در اختیار شما قرار می‌دهد.»
قابلیت مذکور فعلا در کشور فرانسه فعال شده و انتظار می‌رود طی روزهای آینده در مناطق بیشتری از اروپا نیز منتشر شود. همچنین باید توجه داشت که این صفحه فقط در حالت ناشناس یا مواردی که کاربر به حساب خود وارد نشده، نمایش داده می‌شود.

اگر می‌خواهید بدانید که کوکی‌های اینترنتی دقیقا چه چیزی هستند و چه استفاده‌هایی از آن‌ها می‌شود، می‌توانید مقاله‌ای تحت عنوان «کوکی اینترنتی چیست؟» که در دیجیاتو تهیه کرده‌ایم را مطالعه کنید. به هر حال، یکی از ضعف‌های بزرگ استفاده از کوکی‌ها توسط کمپانی‌های بزرگی مانند گوگل، نقض حریم خصوصی کاربران و گیج کردن آن‌هاست؛ اما ظاهرا این اتفاق دیگر رخ نمی‌دهد.

شرکت‌های فناوری از جمله گوگل و متا، تاکنون چندین بار به دلیل نقض قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران با شکایات و جریمه‌های زیادی مواجه شده‌اند و همواره در تلاش هستند تا باعث بهبود پلتفرم‌های خود شوند.
https://mardomefarda.ir/vdcj.hemfuqeiosfzu.html
منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما