تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۶
جالب است ۰
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور از تعیین مهلت یک ماهه به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای ساماندهی کولبران خبر داد.
تعیین مهلت یک ماهه برای ساماندهی کولبران
به گزارش مردم فردا،مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور درباره سرانجام ساماندهی کوله‌بران گفت: درباره بحث کوله‌بران جلسه‌ای را برگزار کردیم و همه دستگاه‌های ذیربط در کشور و همچنین مسئولان استان کرمانشاه نیز در این جلسه حضور داشتند. قطعا ما وضعیت فعلی را غیرقابل قبول می‌دانیم و این وضعیت از نگاه ما مورد پسند نیست و باید به سرعت اصلاح شود.

وی ادامه داد: در گذشته تصمیمات مختلفی در این زمینه اخذ شده است، اما هیچ ‌کدام تقریبا عملیاتی نشده است. ما یک مهلتی را تعیین کردیم و به ستاد مبارزه با قاجاق کالا و ارز اعلام کردیم حداکثر ظرف مدت یکماه با مشورت سایر دستگاه‌ها طرح پیشنهادی را در این خصوص تهیه و ارائه دهند تا براساس آن منافع مرزنشینان تامین شود و آن‌ها علاقه‌مند شده و با ما همکاری داشته باشند تا از معابری که ما مشخص می‌کنیم به طور رسمی و بدون نگرانی کالاهایی که مورد نظر است را وارد کنند.

معاون امنیتی انتظامی وزیرکشور خاطرنشان کرد: همچنین آن بخشی که اقدام به قاچاق کالا و کالاهای ممنوعه می‌کنند به شدت کنترل شده و با آنها برخورد شود تا وضعیت فعلی ساماندهی شود.

میراحمدی تصریح کرد: ما طرح‌هایی را باید بدهیم که مرزنشینان از آن استقبال کنند، اگر برنامه‌ای را که ارائه می‌دهیم مرزنشینان از آن استقبال نکنند و احساس کنند منافع آنها تامین نمی‌شود، این برنامه و طرح دچار مشکلات می‌شود و ادامه وضعیت فعلی را شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: مهمترین نکته در این برنامه این است که باید منافع مرزنشینان حتما در آن مورد توجه قرار گیرد و آن‌ها از این حالتی که به شکل غیرقانونی و سختی دست به این اقدامات می‌زنند، خارج شده و در مسیر قانونی خود کار را انجام دهند و این کار نظامند و قانونمند شود.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از کوله‌بران شناسایی شده و به آنها مجوز داده شده است و اطلاعات آنها در حال تکمیل است و همانطور که عرض کردم طرحی که ارائه می‌شود به گونه‌ای که منافع مرزنشینان در آن تامین شود اجرا می‌شود. در واقع همین کاری که در حال حاضر به شکل غیرقانونی انجام می‌دهند را ساماندهی کرده و قانونمند می‌کنیم تا از معابر مشخص شده قانونی عبور کنند و یک نظم و نظام درستی را پیدا کنند.

به گفته میراحمدی با آن عده‌ای هم که می‌خواهند اقلام غیرقانونی را از مسیرهای قاچاق وارد کنند به شدت برخورد می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcg.x93rak9nxpr4a.html
منبع : ایلنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما