تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
جالب است ۰
سامسونگ ظاهرا در حال کار روی یک گوشی رول‌شونده است و می‌خواهد طی سال‌های آتی آن را رونمایی و روانه‌ی بازار کند. اگرچه هنوز اطلاعات خیلی زیادی در رابطه با این موضوع در اختیار نداریم اما امروز خبری منتشر شد که در آن توانستیم به بخشی از جزئیات مربوط به این محصول دسترسی داشته باشیم.
جزئیاتی از گوشی رول‌شونده سامسونگ منتشر شد
به گزارش مردم فردا،اگرچه سامسونگ در زمینه‌ی تولید گوشی هوشمند تاشو تجربه‌ی زیادی دارد و تاکنون پتنت‌های زیادی را هم به ثبت رسانده اما متأسفانه تمام تلاش‌های عملی این شرکت محدود شده به دو گوشی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ که هر دو هم تاشو هستند و دو سالی هم هست که تنوع خاصی را در این زمینه شاهد نبوده‌ایم. سامسونگ فعلا تنها کاری که انجام می‌دهد این است که کیفیت این دو گوشی را هر سال بهبود می‌بخشد تا تجربه‌ی کاربری ارتقا پیدا کند.

اما با این حال اسناد و پتنت‌های مختلفی وجود دارد مبنی براینکه شرکت کره‌ای تولید محصولات دیگری را هم در سر دارد. از جمله این محصولات می‌توان به گوشی رول‌شونده سامسونگ اشاره کرد که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها شاهد رونمایی از آن باشیم اما یک ایده‌ای به ما می‌دهد از این بابت که سامسونگ حداقل ساخت آن را در سر دارد. به نقل از وب‌سایت SamMobile، این پتنت جدید نشان می‌دهد که محصول جدید سامسونگ می‌تواند از طریق بخشی از نمایشگر که رول‌شونده هست، اندازه‌ی خود را گسترش دهد.

در این پتنت دو نوع طراحی مختلف از گوشی رول‌شونده سامسونگ به تصویر کشیده شده است. یکی از آن‌ها رول شدن از بغل و دیگری از بالاست. به عبارتی دیگر، این محصول هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی قابل رول شدن است. در هر دو حالت، پنل شفاف است و میزان رول شدن هم توسط خود کاربر قابل تنظیم خواهد بود.

حال پرسش اینجاست که چرا نمایشگری با قابلیت افزایش اندازه باید شفاف باشد؟ یکی از کاربردهای چنین طراحی می‌تواند واقعیت افزوده باشد. فناوری جذابی که قرار است خیلی زود به آینده‌ی گوشی‌های هوشمند تبدیل شود و شرکت‌ها هم این روزها در حال ساخت محصولاتی هستند که بتوانند به‌زودی از این فناوری جذاب به بهترین شکل ممکن بهره‌وری کنند. در نتیجه چنین طراحی با عقل جور در می‌آید. شما می‌توانید اشیا مجازی را در دنیای واقعی خود تماشا کنید بدون اینکه نیاز داشته باشید از دوربین استفاده کنید. یعنی تقریبا مشابه کاری که در بازی پوکمون گو انجام می‌دهید.
      
     
اگر این طراحی اختیاری باشد، یعنی در واقع سامسونگ این امکان را در تنظیمات گوشی قرار دهد که کاربر شفاف بودن نمایشگر را کم کند، بسیار عالی خواهد بود چون در این صورت خود کاربر است که تصمیم می‌گیرد چه استفاده‌ای از پتانسیل نمایشگر خود داشته باشد. بنابراین آن دسته از کسانی که مخالف چنین طراحی هم هستند، خیلی نمی‌توانند شرکت کره‌ای را سرزنش کنند.

حال باید دید سامسونگ در نهایت چه تصمیمی در رابطه با گوشی رول‌شونده‌ی خود می‌گیرد. اینکه در کدام محصول بیشتر مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد اصلا مشخص نیست. فعلا اتفاقی که افتاده این است که کاربران به شکل باورنکردنی از گوشی‌های تاشو استقبال کرده‌اند و سامسونگ هم برنامه دارد تعداد آن‌ها را افزایش دهد. این یعنی کاربران نوآوری را دوست دارند حتی اگر به مرحله‌ی بلوغ نرسد.

از طرفی گوشی‌های رول‌شونده هنوز موفق نشده‌اند مرحله‌ی کانسپت یا همان طرح مفهومی را هم پشت سر بگذارند و فعلا فقط در حد شایعه در رابطه با آن‌ها صحبت می‌شود. اگر LG از بازار موبایل خارج نمی‌شد، شاید این شانس وجود داشت که اکنون به‌جای نوشتن در رابطه با احتمال معرفی از یک مدل گوشی تاشو، در رابطه با قابلیت‌های یکی که در بازار در دسترس بود حرف می‌زدیم. اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد و فعلا باید منتظر بمانیم ببینیم چه شرکتی این ریسک را می‌پذیرد و از اولین گوشی رول‌شونده‌ی خود رونمایی می‌کند.

فعلا هم مشخص نیست آیا سامسونگ محصولی را با چنین طراحی واقعا راهی بازار می‌کند. دنیای فناوری پر است از طرح‌های مفهومی که گاهی اوقات هیچگاه عرضه نمی‌شوند. حال باید منتظر ماند و دید چه پیش می‌آید و تصمیم سامسونگ در این رابطه چه خواهد بود.
https://mardomefarda.ir/vdcd.j092yt0ooa26y.html
منبع : مجله دیجی کالا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما