تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۵
جالب است ۰
فدراسیون وزنه‌برداری در حالی دو وزنه بردار دختر و پسر را به مسابقات قهرمانی جوانان جهان اعزام می‌کند که مشخص نیست براساس چه استراتژی این تصمیم را گرفته است.
اعزام پرابهام و عجیب!
به گزارش مردم فردا،حضور وزنه برداران جوان در مسابقات قهرمانی جوانان جهان یونان بسیار عجیب و غریب است. ابتدا که هیچ برنامه‌ای برای برگزاری اردوها نبود و سعید علی حسینی سرمربی تیم، تصمیم گرفت خودش اردوی تیم ملی را برگزار کند. پس از آن شاهد تعطیلی اردوها بودیم تا دوباره اردویی در رشت برگزار شد و سپس وزنه برداران در اسفند ۱۴۰۰ به خانه هایشان فرستاده شدند.
البته از همان ابتدا وزنه برداران جوان هم نگران اعزام نشدن بودند چون هیچ اقدام خاصی برای گرفتن ویزا نشده بود که این نگرانی رنگ واقعیت به خود گرفت.
پس از انتقاداتی که نسبت به حضور نداشتن ایران شد ناگهان این خبر رسید که فدراسیون در فاصله حدود ۲۰ روز تا آغاز مسابقات از دو وزنه بردار علیرضا یوسفی  و یکتا جمالی به همراه مربیانشان خواسته که به تهران بیایند و قرار است به قهرمانی جهان اعزام شوند.
در این میان این سوال پیش می آید که فدراسیون واقعا برنامه و استراتژی برای حضور در این مسابقات داشته است یا خیر؟ اگر برنامه برای اعزام داشته پس چرا اردوهای منظمی برگزار نشد و در نهایت هم وزنه برداران به خانه هایشان فرستاده شدند و اگر اعزامی در کار نبوده پس چرا ناگهان تصمیم گرفت تنها ۲ وزنه بردار را اعزام کند و تکلیف بقیه نفراتی که به امید حضور در مسابقات تمرین کردند چه می‌شود؟
نکته مهمتر این است که اگر فدراسیون به دنبال اعزام کیفی بوده که باید نگران حال  و روز پشتوانه ها بود چون وقتی تنها دو وزنه بردار انتخاب شدند یعنی کل سرمایه  وزنه برداری جوانان ایران که شانس مدال داشته باشد فقط یک نفر بوده است؟ یا در بخش  دختران، هر بار تبلیغ می شد خبرهای خوشی از رده نوجوانان و جوانان خواهید شنید، پس چرا الان که زمان اعزام به مسابقات قهرمانی جوانان جهان است فقط یک نفر انتخاب شده است؟
از همه مهمتر این که سرمربی تیم ملی در تصمیم گیری در مورد تعداد نفرات اعزامی نقشی داشته است و یا رکورد گیری انجام شده که مشخص شود وضعیت رکوردی وزنه برداران چگونه است و چه کسانی شانس گرفتن مدال دارند یا نه؟
این اعزام ابهامات زیادی دارد و البته باید برای یوسفی  و جمالی خوشحال بود که به مسابقات می روند اما وزنه برداران جوان دیگری هم هستند که شانس حضور در این مسابقات را از دست دادند و ممکن است این تصمیم  فدراسیون باعث سرخوردگی و پایان ورزش قهرمانی آنها شود.
ایران یکی از قدرت های وزنه برداری جهان محسوب می شود و برای اینکه بتواند همچنان مدعی بماند، باید تمام رده های آن از نوجوانان و جوانان گرفته تا بزرگسالان هدفمند و با استراتژی جلو بروند و این تصمیمات عجیب وغریب می تواند کاملا به ضرر رده پایه باشد. وقتی رده پایه ضعیف باشد، آسیب آن را در آینده تیم بزرگسالان خواهد دید.
 

 
https://mardomefarda.ir/vdcj.xemfuqe8msfzu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما