تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۵
جالب است ۰
پس از دوهفته اعمال قرنطینه کامل در شهر شانگهای، با رفع برخی محدودیت های کرونایی در پی افزایش نگرانی های اقتصادی، برخی از شهروندان برای نخستین بار طی این مدت از منازل خود خارج شدند .
کاهش محدودیت های کرونایی در شانگهای پس از دو هفته قرنطینه کامل
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری «رویترز» با اعمال قرنطینه یک چهارم جمعیت چین، نگرانی های رهبر این کشور درباره تاثیر اقتصادی بلند مدت استراتژی "کووید-صفر" افزایش یافته است اما همچنان خطر موج های جدید ابتلا به این بیماری وجود دارد. 

روز گذشته شانگهای اعلام کرد بیش از ۷ هزار واحد مسکونی به عنوان مناطق کم خطر طبقه بندی شدند و در این منطقه که پس از ۱۴ روز، مورد ابتلای جدیدی گزارش نشده است برخی محدودیت ها رفع می شود.

در حالی که برخی افراد مجوز خروج از منازل را امروز بدست آوردند هنوز سردرگمی هایی درباره حدود  اجازه برای تردد در مناطق کم خطر وجود دارد و بسیاری نیز هنوز منتظر مجوز از سوی کمیته های مسکن می باشند. 

روز دوشنبه موارد جدید ناقل های بی علامت  به ویروس کرونا در شانگهای ۱۱ درصد از روز قبل کاهش یافت و به ۲۲ هزار و ۳۴۸ مورد رسید. با این حال موارد ابتلای نشانه دار این بیماری از ۹۱۴ نفر در روز گذشته به ۹۹۴ نفر افزایش داشت.

کارشناسان معتقدند هنوز زود است که گفته شود آیا شهر از چنگال شیوع این ویروس نجات یافته است. این بزرگ ترین موج شیوع کرونا از آغاز این همه گیری در اواخر سال ۲۰۱۹ در چین بوده است. 

طی روزهای گذشته با افزایش  نگرانی ها درباره موج کرونا در شانگهای، دولت آمریکا مجوز خروج کارکنان غیرضروری اش را از کنسولگری این کشور در شانگهای صادر کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcf.cdviw6dy1giaw.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین