تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۰
جالب است ۰
سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان اعلام کرد: خدمات کنسولی ایران در هرات به دلیل مشکلات امنیتی تا اطلاع ثانوی انجام نمی شود.
اطلاعیه سفارت ایران در افغانستان درباره توقف فعالیت کنسولی ایران در هرات
به گزارش مردم فردا،سفارت کشورمان در افغانستان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ‏با توجه به تحولات اخیر و مشکلات به وجود آمده مقابل سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، عدم کنترل آن و همچنین مشکلات امنیتی، بخش کنسولی این سفارت از روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ تا اطلاع ثانوی از ارائه هرگونه خدمات کنسولی از جمله صدور روادید معذور می‌باشد.

همچنین مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امورخارجه با احضار کاردار سفارت افغانستان در تهران، نسبت به حملات انجام شده به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات به شدت اعتراض کرد.

 وی با یادآوری مسئولیت دولت ها در برقراری امنیت نمایندگی های دیپلماتیک خواستار برخورد قانونی با حمله کنندگان به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران شد.

مدیرکل آسیای جنوبی همچنین به اطلاع کاردار افغانستان رساند که  تا اطلاع ثانوی بخش های کنسولی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان فعالیت های خود را متوقف کرده اند تا اطمینان لازم از طرف وزارت امور خارجه افغانستان در زمینه برقراری امنیت کامل نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران، داده شود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص تجمع ها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات و سنگ پرانی های پراکنده ای که صورت گرفته است، با یاد آوری مسئولیت قطعی هیات حاکمه سرپرستی افغانستان در حفظ و صیانت از امنیت اماکن دیپلماتیک، تاکید کرد: امنیت کامل سفارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان می بایست به صورت کامل تامین و تضمین های لازم برای فعالیت امن این نمایندگی ها ارائه گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و چند دهه میزبانی محترمانه دولت و ملت ایران از مردم افغانستان، نسبت به طراحی های توطئه گران و بدخواهان دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد.

خطیب زاده تاکید کرد، متاسفانه برخی کلیپ ها و اظهار نظرها با هدف ایران یا افغانستان هراسی در حال انتشار است که تحریک عواطف مردم دو کشور را  هدف قرار داده و هوشیاری بیش از پیش مردم و مسئولین دو کشور را می‌طلبد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان عنوان کرد: با سفیر و مسئولین نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در تماس مستمر هستیم.

بر اساس این گزارش، رییس اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در ولایت هرات افغانستان نیز تاکید کرد تجمع مقابل کنسولگری ایران در هرات از سوی تعدادی به طور خودسر انجام شده بود که با دخالت نیروهای امنیتی کنترل شد.

نعیم الحق حقانی رئیس اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در ولایت هرات افغانستان در توییتی با اشاره به حوادث اخیر در ارتباط با کنسولگری ایران در هرات نوشت: " در هرات مقابل کنسولگری ایران تعدادی شهروند به طور خودسر مظاهره( تجمع و تظاهرات) کرده بودند که با دخالت نیروهای امنیتی امارت اسلامی افغانستان به طور عاجل( سریع) این مظاهره پراکنده شده و وضعیت به طور کامل کنترل گردید و از آن جایی که خیلی سریع این موضوع کنترل گردید هیچ مورد خاصی رخ نداده است.
https://mardomefarda.ir/vdcd.j092yt0f5a26y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما