تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۰
جالب است ۰
محرومیت کشتی‌گیران روسیه از حضور در رقابتهای بین المللی با واکنش‌های مختلفی از سوی مسئولان و اهالی کشتی کشورمان همراه شده است.
واکنش سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان به محرومیت روس‌ها
به گزارش مردم فردا،مناقشات روسیه و اوکراین بیش از یکماه است که ادامه دارد و یکی از تبعات جنگ این دو کشور، محرومیت ورزشکاران روسیه از حضور در بزرگترین میادین ورزشی جهان است. طبیعتاً این محرومیت شامل حال کشتی‌گیران روسیه هم شده و این ورزشکاران از حضور در رقابتهای قهرمانی اروپا و مسابقات جهانی امسال منع شدند تا به نوعی مسیر مدعیان برای رسیدن به مدال هموار شود.
در همین راستا حمید باوفا سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان که شاگردانش را مهیای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان می‌کند به خبرنگار مهر گفت: بی تردید حضور کشتی گیران روسیه در رقابتهای جهانی می‌توان کار را برای دیگر مدعیان راحت تر کند، چراکه همین روس‌ها در رقابتهای جهانی قبلی موفق به کسب ۶ مدال طلا شده و بر سکوی قهرمانی جهان ایستادند و ما نایب قهرمانی شدیم.
وی افزود: به عنوان یکی از اهالی کشتی و سرمربی تیم جوانان معتقدم کشتی جهان با حضور تیم روسیه و مدعیان نامدار این کشور بسیار جذاب‌تر خواهد بود و به رغم هموار شدن مسیر رسیدن به مدال در رقابتهای جهانی به دلیل همین غیبت، باز هم به شخصه دوست داشتم روس‌ها در مسابقات جهانی حضور داشتند، چرا که کسب مدال و افتخار با حضور آن‌ها شیرین‌تر و دلچسب تر است.
باوفا با تاکید بر اینکه در کشتی فرنگی چند کشور دیگر هم پا به پای روسیه حرکت می‌کنند و همیشه مدعی هستند، اظهار داشت: کشورهای زیادی در این رشته مدعی هستند و همانطور که سال گذشته هم شاهد بودیم یکی از ستاره‌های تیم ما به یک فرنگی‌کار جوان کشور هلند باخت و او قهرمان شد. البته به جر کشورهای اروپایی مثل روسیه، آذربایجان، ترکیه و گرجستان باید از توان بالای کشتی گیران آسیایی مثل قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان هم یاد کرد که همواره تک ستاره‌های خود را در سبک وزن در رقابتهای جهانی معرفی کرده اند.
تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان برای حضور در رقابتهای آسیایی و جهانی تاکنون دو اردوی آماده سازی در شهرهای زاهدان و اسلامشهر را برگزار کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdci.vaqct1azrbc2t.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما